שגרירות ארה"ב בבגדד נפגעה מרקטות שנורו לעברה ע"י חיזבאללה-עיראק

"נוקמי העם העירקי" שוב הפגיזו את בניין השגרירות האמריקנית באזור הירוק המאובטח בבגדאד.
הפעם נורו 5 רקטות בלתי מונחות, מתוכן 4 נפלו על שטח האזור הירוק, ואחת נפלה על שטח השגרירות ופגעה במסעדה ובחדר האוכל שנשרף כתוצאה משריפה. לא דווח על נפגעים בקרב כוח אדם ושומרים.
לאחר מספר ניסיונות לכוון על שגרירות ארה"ב, הם סוף סוף החלו לפגוע ולהכות – כך טוענים מקורות בעיראק.

כפי שצוין בעבר ,על ידי מנהיגי השיעים בעיראק, אם ארצות הברית לא תעזוב לתמיד, הם שומרים לעצמם את הזכות לנקוט בכל האמצעים הדרושים כדי להבטיח שכוחות ארה"ב יעזבו אנכית או אופקית.

ישנם דיווחים כי 4 מתוך 4 רקטות פגעו בתוך שטח שגרירות ארה"ב בבגדד.

מיד לאחר הירי נצפו מסוקים אמריקאים נוחתים בשטח השגרירות . לא ברור אם הם נועדו לפנות פצועים מאזור המסעדה שנפגעה ישירות או שהם נועדו לפנות עובדי שגרירות  לא נחוצים כדי להקטין את סיכויי הפגיעה באמריקאים.

ההערכה כרגע כי מתקפת הרקטות על שגרירות ארה"ב בבגדד באה לאחר שאתמול בצהרים תקפו כלי טייס בלתי מזוהים את מחנה האימאם עלי שבמזרח סוריה ליד גבול עיראק ועל פי הדיווחים נגרמו עשרות הרוגים לכוחות היושבים במחנה זה .

ההערכה בקרב גורמים במזרח סוריה כי ארה"ב עומדת מאחורי תקיפה זאת ולא ישראל כי ישראל נוהגת לפגוע "כירורגית" במטרות שהיא מבקשת להשמיד תוך הימנעות מפגיעה בחיי אדם .

 

מקורות בעיראק טוענים כי מאחורי ירי הרקטות שפגעו בשגרירות ארה"ב בבגדד עומדים אנשי מיליציית כתאא'ב חיזבאללה שקבלו הוראה מפורשת ממפקד כוח קודס לבצע את הירי הזה.

תמונה

 

כתיבת תגובה