הותקף הבסיס הצבאי האיראני הגדול ביותר בסוריה. עשרות הרוגים.

עבדול-רחמן אחמד- כתב סוכנות הידיעות "סטפ" במחוז דיר אזור , אמר כי היום (שבת) אחר הצהריים, תקפו מטוסי קרב לא מזוהים 2 מפקדות של המיליציות האיראניות בפרברי העיר  אל-מיידין שבאזור המזרחי של מחוז דיר א-זור.

כתבנו הסביר כי התקיפה הראשונה , שבמהלכה נורו 2 טילים,כוונה לעבר מפקדה של מיליציית "אלפאטימיון"  שבפאתי העיירה סעלו- سعلو  בקרבת העיירה אל-מיידן.

הכתב ציין עוד כי התקיפה השנייה הייתה על עמדות  של משמרות המהפכה האיראנים  ליד העיירה אלזבארי – الزباري שבפרברי העיר  אל-מיידן, שם תקף המטוס מפקדה ב-2 טילים .

כתב סוכנות הידיעות סטפ לא הצליח לאשר אם היו הרוגים או פצועים בקרב אנשי המיליציות האיראניות בתקיפה זאת על מפקדותיהן.

השטחים שבשליטת המיליציות האיראניות בכפרי דיר א-זור עדים, מעת לעת,  לתקיפות אוויריות דומות של מטוסים וכלי טייס לא מזוהים על מפקדות ומחסני נשק בכל אזורי המחוז, ורוב התקיפות האוויריות נותרו לא ידועות מבלי שגורם כלשהו נטל אחריות.

אתרי חדשות אחרים במזרח סוריה טענו כי 3 מטוסי קרב לא מזוהים הם שתקפו היום מטרות במזרח סוריה.

שעות מספר לאחר התקיפות של אחר הצהרים החלו להגיע דיווחים לא מאושרים על הרוגים רבים בקרב המיליציות האיראניות שהיו באותו הזמן באתרים שהותקפו.

על פי אותם דיווחים הותקף הבסיס הצבאי הגדול ביותר במזרח סוריה – בסיס  באימאם עלי – الامام علي , שאיראן בנתה עבור כוחותיה והמיליציות הנתונות לפיקודה והפועלות על אדמת סוריה.

הדיווחים טוענים כי במהלך 30 תקיפות שבוצעו היום ממערב לנהר הפרת באזור העיר אלמיאדין, נהרגו בין 140 ל-174 לוחמים שיעים מהמיליציות האיראניות וממשמרות המהפכה.

אכן טביעת אצבע מדממת ביותר שאינה אופיינית לישראל.

מתחם המחנה הצבאי האיראני הגדול בסוריה:

מקורות תקשורתיים טענו בעבר כי איראן הביאה לבסיס האימאם עלי מערכות נשק וטילים בליסטיים המסוגלים לפגוע במטרות בישראל ,למרות שישראל הזהירה את איראן כי לא תאפשר לה להקים בסיסי טילים שיוכלו לפגוע בה, לא בסוריה ולא בעיראק.

אמנם לאחר תקיפת היום הופנו אצבעות מאשימות לעבר ישראל כאילו היא עומדת מאחורי מתקפה קטלנית זאת אך  לדברי הפרשן באתר נציב.נט : " ישראל אכן משמעותית ונוכחת אך איננה שחקן יחיד במרחב. " , לאמור אם אכן הייתה סדרת תקיפות מסיביות שבצידן אבדות כבדות לצד הנתקף אזי אפשר ובכל זאת אין לישראל יד בתקיפות ספציפיות אלו מהיום בצהרים .

ארה"ב תקפה לאחרונה מספר בסיסים של חיזבאללה עיראק , הנאמנה לאיראן, ברחבי עיראק ,כשאחד המטרות היה בסיס ליד מעבר הגבול -אלקאים עם סוריה ובתקיפות אלו נהרגו עשרות לוחמים שיעים – עיראקים.

בסיס האימאם עלי הותקף בפעם האחרונה אך לפני כ-20 יום .

מצגת:תקיפת קומפלקס מחנות הצבא "האימאם עלי"

מרחק אתר התקיפה מישראל:

 

One thought on “הותקף הבסיס הצבאי האיראני הגדול ביותר בסוריה. עשרות הרוגים.

כתיבת תגובה