"מבזקי חדשות ליום 24-1-20. מתעדכן

*- ניו יורק (AFP) – המניות בוול סטריט צונחות היום חמישי (23 בינואר) בדאגות כי וירוס הקורונה יגרום להאטת הצמיחה בסין בעוד חברות גדולות מדווחות על חששות.

*-  עוד מחוז בסין נדבק בווירוס. חגיגות השנה החדשה בבייג'ין – בוטלו . ממשלת סין הקצתה ביליון יואן למלחמה בנגיף .

תמונה

*- נשיא צרפת עמנואל מקרון ביקר ביום רביעי, 22 בינואר בירושלים, וסייר בחצרות מסגד אל אקצה.

הנשיא מקרון התקבל במסגד אל אקצא, מנכ"ל ההקדשים בירושלים, השייח עזאם אל-חטיב, ומנהל מסגד אל אקצה, עומר אל-כסוואני. מקרון ביקר גם בכותל בירושלים.
*- החיזבאללה מתפאר כי צילם מקרוב יחידת הנדסה של צה"ל על גבול לבנון כשהם מקימים תחנת ניטור אלקטרונית למניעת חדירות לשטח ישראל.

 

*-  ארגון ג'יהאד איסלאמי פרסם תמונה עם פסוק לוחמני: "למי שנעשה עוול ניתן הרשות להלחם, ואללה יהיה בעזרו".

*- מאז שעות הבוקר, מעל 15 זרי בלוני נפץ הופרחו מעזה  – 4 מהם התפוצצו בשטח הרצועה  2 התפוצצו בשטחנו בסמוך לגבול הרצועה.

*- אתר לבנוני, המציין גורמים בטחוניים, אמר כי "מהומות שפרצו אתמול בערב, במרכז ביירות, הביאו לפציעתם של יותר מ -15 מאנשי כוחות ביטחון , כתוצאה מהשלכת אבנים לעבר כוחות הביטחון, ובקבוקי תבערה וחומרי נפץ.גם יריות נשמעו באיזור, כוחות הביטחון עצרו בין 10 ל -13 מפגינים שנלקחו לחקירה.

*-סאנא: מספר חיילים הנאמנים לאנקרה, וחיילים טורקים, נהרגו על ידי מכונית תופת אזור הכפר ראקה.

*- בביקור פוטין בבית הנשיא, ביקור מדיני לכל דבר נכח הרמטכ״ל כוכבי. זה אומר הכל על הקשר והמחויבות. עד לפני כמה שנים קשר כזה היה רק מול ארה״ב. כיום לאור חשיבות הרוסים במרחב ובעיקר קשרי הביטחון מולם הרמטכל נדרש ורואה לנכון להשתתף בביקור נשיא רוסיה. קרדיט – גיא א. 

*- היום חמישי, הודיע משרד ההגנה הרוסי, כי 40 חיילים סורים נהרגו, וכ -80 נוספים נפצעו, בהתקפה של פלגים חמושים בצפון נפת אידליב.
בהודעת המשרד נאמר, כי הפיגוע התרחש אתמול, יום רביעי, כחלק מהקרבות האלימים, שהתרחשו בנפת אידליב, שהיא המעוז האחרון של האופוזיציה הסורית.
מההצהרה עולה כי כ -200 חמושים, 20 מכוניות, טנקים, שני כלי רכב משוריינים, ושתי מכוניות תופת, תקפו את עמדות הכוחות הסוריים באזור הכפרי באידליב.
ממרכז של משרד ההגנה הרוסי נמסר: "לפיגוע קדמו קרבות עזים באמצעות, מערכות שיגור מרובות טילים ומל"טים . כתוצאה מהאש הכריחו המורדים, את הכוחות הסורים לעזוב את עמדותיהם ולעבור דרומה."

آثار دخان عقب غارة إلى إحدى القرى في إدلب (أرشيف)

*-חמושים לא מזוהים חסלו אתמול (שלישי) את מפקד מיליציית הבסיג 'האיראנית בעיירה דרחובין , כך דיווחה היום (רביעי) סוכנות הידיעות הרשמית למחצה. עבדול הוסין מוג'אדמי נורה למוות מול ביתו.

*- רוסיה פרסה את מערכת ההגנה האווירית S-400 באזור סמוך לשדה התעופה קמישלי, הסמוך לגבול עיראק-סוריה.

*-סוכנות הידיעות העיראקית בטלגרם, שציטטה את מפקד הכוחות המזוינים, אמרה כי המליציות משתמשים בכלי נשק, כדי להרוג מפגינים,ותוך כדי כך להאשים את כוחות הביטחון העיראקים.
היום (חמישי) אישר מפקד הכוחות המזוינים העיראקיים, כי המדינה רודפת אחר פושעים מהמליציות, וכי אף אחד לא יברח מהצדק.

 

 

כתיבת תגובה