רצועת עזה מאז מבצע "חגורה שחורה"- ינואר 2020. הסדרה. ירי. סוררים

ראשית יש להבין מדוע יצאה ישראל למבצע חגורה שחורה.

בתקופה שלפני המבצע וביתר שאת לאחריו נראה כי ישראל חותרת לשקט בדרום ע"י "הסדרה" וזה ע"מ להתמקד ולפעול כנגד איום רציני וגדול יותר – הצפון.

ע"י תהליך ההסדרה ישראל מרוויחה מספר דברים:
*- שקט בדרום. כל מה שתושבי ישראל (ועוטף עזה בפרט) רוצים זה חיים שקטים ושגרת חיים נורמלית.
*- דחיית המערכה הבאה. בישראל ממשיכים ללא הרף בהכנות למערכה הבאה ברצועה, מתוך מטרה שזו גם תהיה המערכה האחרונה. לכן בישראלי פועלים לדחיית המערכה הבאה כמה שיותר ע"מ שישראל תפתח את המערכה עם התנאים האופטימאליים עבורה בהתקפה ובהגנה, דבר שיתבטא בין היתר בהנחתת מכת פתיחה קשה והכרעה מוחצת בפרק זמן קצר.
*- עתיד לתושבי הרצועה. בל נשכח שבין חמאס לצה"ל, יש מעל ל2 מיליון אזרחים עזתים. תהליך ההסדרה מראה להם כי אפשר לחיות אחרת ברצועה וכי הטרור לא משתלם. במילים אחרות: במערכת הביטחון מנסים להעתיק את השקט (היחסי) שבאיו"ש לעזה, ע"י הצגת מציאות טובה יותר לאזרחים העזתים, המראה שטרור לא משתלם.

התמקדות בזירה הצפונית

הזירה הצפונית הרבה יותר מסוכנת וקריטית לישראל. אני כמובן לא מחדש לכם דבר מכיוון שבכל הזדמנות דואגים לומר זאת. אם זה רה"מ, עיתונאים מתודרכים או הרמטכ"ל בעצמו. עזה זה משחק ילדים לעומת מערכה כוללת בצפון. זו לא תהיה רק "מלחמת לבנון השלישית" (ואולי האחרונה), אלא גם "מלחמת הצפון הראשונה". הקרב לא יתנהל רק מול חיזבאללה ומדינת לבנון, אלא כנגד כל הכוחות האיראנים הפועלים בגבול הצפוני.
אי אפשר להשוות 150,000 רקטות עם פוטנציאל נזק גדול הרבה יותר (כשמיעוט מהארסנל הוא גם טילים עם יכולות דיוק של טווח 50, 200 וכו') לעומת עשרות אלפי רקטות ברצועה, טיפשות, כשרובן בעלות טווח של פחות מ40 ק"מ ובעלות נזק פוטנציאלי קטן בהרבה לעומת חיזבאללה. וזה עוד בלי להתייחס לפרויקט הדיוק שחיזבאללה בהובלות משה"מ של איראן מנסה לבסס בצפון.
** לאור סיבות אלה, ישראל עושה כל שביכולתה ע"מ לשים את הדגש על הצפון ללא הפרעות מדרום.

**- בכל התקופה שלפני חגורה שחורה (שנה+), יצאו לפועל עשרות פיגועים ע"י הגא"פ בעזה, כשרובם בהובלת בהאא' אבו-אלעטא, חורש הרעות.
אבו-אלעטא היה המוקש העיקרי בדרך לשקט בדרום. ניתן לומר שללא קיומו של הבחור תושבי הדרום היו חווים תקופה שקטה הרבה יותר במהלך 2019.
*– ישראל ניסתה במגוון דרכים לדאוג לכך שאבו-אלעטא, חמום המוח, ירגע ויחדול מפעולותיו [1], אך ללא הצלחה. בעקבות כך יצאה ישראל למבצע חגורה שחורה. מבצע שנוהל כנגד *הגא"פ בלבד* ולא כנגד חמאס.
דבר שהתבטא בחיסול אבו-אלעטא (גא"פ) ועפ"י פרסומים זרים בנסיון חיסול של אכרם עג'ורי, מספר 2 בגא"פ היושב במפקדת הגא"פ בסוריה.
** זהו בעצם מבצע שנועד להסיר את המוקש העיקרי בדרך להסדרה ברצועת עזה ולהחליש רבות את ארגון הטרור גא"פ ברצועה.

**- כפי שנכתב בערוץ מספר פעמים [2] חגורה שחורה היה הצלחה אדירה לישראל והמבצע השיג את מטרותיו.
בנוסף, כמו שנכתב בעבר (פרסום ראשון בערוץ, מעל לחודש לפני הפרסומים של הכתבים הישראלים) הגא"פ חטף מכה קשה במבצע, מכה שבארגון עדיין לא התאוששו ממנה ועדיין מנסים למצוא את עצמם לאחר לכתו של בהאא' אבו-אלעטא, שהייתי מגדיר כמפקד הגא"פ ברצועה.

*– לאחר הפרידה מהכוכב, משפחתו של המנוח לא שוקטת. בהובלת אח השהיד, מדי כמה ימים ראינו שיגורים מהרצועה לעבר שטח ישראל, כשהשיא היה שחזור אירוע הורדת רה"מ נתניהו מהבמה במהלך כנס בחירות של הליכוד, אירוע שהיה הטריגר לחיסול בהאא' מספר ימים לפני בחירות 2019 מועד ב'.

**- ישראל עדיין רוצה הסדרה ולכן כל תגובותיה כנגד הטרור היוצא מהרצועה מכוונות לאותם אתרים בעוד הם ריקים. ממספר סיבות:
*- בשביל לרצות את הציבור הישראלי. הציבור בישראל שומע בערב על ירי לעבר ישראל, ומצפה לתגובה של ישראל. למחרת בבוקר שומעים בחדשות על תקיפה של צה"ל כנגד חמאס ברצועה וכולם מרוצים.
*- כדי לא להיגרר להסלמה. כמו שנכתב בעבר [3] לישראל אין שום אינטרס להיגרר למערכה ברצועה אלא היא רק תיזום מערכה כזו, דבר שלא נראה באופק *כרגע*.

אז לאן הולכים מכאן?

המשך ההסדרה הזמנית, ניסיונות להכיל את הירי מעזה ולגרום להפסקתו.
אך במקרה של חוסר הצלחה בפעולות אלה או ח"ו פגיעה באזרחים או פגיעה רצינית ברכוש, ישראל לא תוכל להמשיך כך, והיא תצטרך לפעול בצורה רצינית יותר בעזה, ברצונה או שלא.

קרדיט : האיש החושב 
Image result for ‫מבצע חגורה שחורה‬‎
קרדיט לתמונה:ישראל היום

כתבות נוספות בנושא:

 

כתיבת תגובה