ישראל הצטרפה לארגון אזורי לייצוא גז לאירופה שמרכזו במצרים

שר הנפט והמשאבים המינרליים המצריים, טריק אל-מוללה, הודיע כי מצרים, ישראל, קפריסין, יוון ואיטליה, חותמות על הסכם ראשוני, על הקמת ארגון גז אזורי.
מומחים חושפים בפני RT, את הסיבה להולכת הגז הישראלי למצרים .. ואת סוד העסקה בין תל אביב לקהיר,
אל-מולה אמר במהלך מסיבת עיתונאים היום (חמישי), "מצרים, ישראל, קפריסין, יוון ואיטליה, חותמות על ההכרזה המקדימה על הקמת ארגון גז אזורי", והוסיף כי הארגון יקרא "פורום הגז של מזרח הים התיכון" ומרכזו בקהיר.

הוא המשיך: "7 מדינות מייסדות בפורום זה את את ארגון הגז המזרח תיכוני, וחתמו על ראשי התיבות להקמת פורום זה. החברים המייסדים, יציגו את המסגרת המכוננת בפני הנציבות האירופית לבדיקה."

ישיבת השרים השלישית של פורום הגז המזרחי של הים התיכון התקיימה היום (חמישי) בקהיר, בראשות שר הנפט ומשאבים מינרלים המצרי, כנשיא הנוכחי של פורום הגז המזרחי, של הים התיכון, בנוכחות שרי הנפט והאנרגיה מקפריסין, ישראל, יוון, איטליה, ירדן, והרשות הפלסטינית .

מצרים מבקשת להיות מרכז אזורי, להנזלת ולסחר בגז טבעי, על ידי קבלת גז ממדינות המייצרות, והנזלתו במפעלי ההשקה, שהוקמו לאחרונה, ולייצא אותו למדינות אירופה,הארגון הזה הוא מחוייב המציאות עקב תגליות גז ענקיות שנתגלו בים התיכון לאחרונה, אשר הוערך בכ- 122 טריליון קוב של גז טבעי.

תמונה קשורה

הערכות:

*- המרוויחה הגדולה בארגון הזה, היא ישראל, חוץ מיצוא הגז, חיסכון בהקמת מפעלים להנזלת הגז, שכמובן לא רק כספיות, אלא גם התנגדות מצד ארגונים ישראלים, בגלל הנזק שיגרם מהמפעלים, ולא רק זאת, הדבר החשוב ביותר הוא, העמקת היחסים עם המדינה הגדולה במדינות ערב .

*- החברות בארגון הגז האזורי עם מדינות כמו מצרים ואיטליה הם למעשה " אצבע ישראלית" בעין של ארדואן שניסה לחסום  את דרכה של ישראל לאירופה כדי שתעביר את הגז שלה דרך טורקיה וכך ולסחוט אותה כספית. ארדואן יחשוב 10 פעמים לפני שיחליט להתגרות במצרים ולחסום את מעבר הגז שיוצר במצרים לאירופה.

*- ישראל הצטרפה למצרים בהתנגדותם המשותפת לאירגון האחים המוסלמים וכל מה שהם מייצגים ,שטורקיה היא המדינה המוסלמית הבכירה המייצגת אותם, ולמעשה מבטיחה את תמיכתה השקטה של מצרים בכל פעולה צבאית עתידית לניטרול היכולות הצבאיות של החמס בעזה אם מאמצי מצרים להשגת שקט בגבול הרצועה יעלו בתוהו. מצרים לא תסכן השקעות של מיליארדי דולרים וחוזי אספקה קבועים בערך של עשרות מיליארדי דולרים רק כדי לתמוך בגחמות של החמאס ואירגוני טרור אחרים ברצועה. אם ישראל תצטרך , כדברי סגן שר הביטחון אבי דיכטר- "לפתור צבאית את הבעייה של עזה", מצרים לא תעמוד על רגליה האחוריות למנוע זאת , ובכך פתחה ישראל אופציה נוספת לפתרון רדיקאלי של בעיית עזה.

*- גז ישראלי יוכל להמכר גם בכל מדינות ערב תחת "כובע" מצרי מבלי שישאלו שאלות מיותרות בדבר יחסים כלכליים עם מדינות המצהירות כי אין מצב שיעשו עיסקאות עם ישראל.

תמונה קשורה

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה