מבזקי חדשות ליום 17-1-20. מתעדכן

*-מומחים צבאיים של ארה"ב טוענים כי חיל הים האמריקני מתמקד מדי בספינות גדולות ויקרות, שהן מעטות מכדי להביס כוחות סיניים או רוסים. והם רואים את המוצא היחיד – בניית אוניות קטנות וזולות שיכולות לפעול מרחוק ללא צוות.

המומחה הצבאי של האתר מעיר :  אין חלופה לספינות הטילים ולמשחתות לטווח ארוך. התוכנית מבוססת בעיקר על כלים אוטונומיים לסיור חופים וציד צוללות.

*- הצלה ללא גבולות יו"ש: דווח על ירי מכיוון קלנדיה סייר ביטחון של כוכב יעקב דיווח שזיהה ירי גם בסמוך אליו נבדק אם מדובר בירי שכוון אליו או כרגיל ירי באוויר של ערבים.

*- איראן מצאה גרסה חדשה שלישית, להפלת המטוס האוקראיני

זו הגרסה השלישית, להתרסקות בואינג 737, המופיעה באיראן. בתחילה התייחס מינהל התעופה האזרחית, ל"תאונה טכנית "של שריפת מנוע. אחר כך שינו גרסה והודו הכוחות המזוינים, כי המטוס הופל על ידי קצין ההגנה האווירית של המשמר המהפכני, בגלל המצב המתוח, והיו לו רק 10 שניות לקבל החלטה, (כלומר הגורם האנושי הוא הסיבה לכך). ועכשיו, הם מדברים על "האקרים אמריקאים", שתקפו מערכות ההגנה האווירית שלנו וגרמו לנו לחשוב שמטוס הנוסעים היה טיל אמריקאי.

*- *ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על ההתפתחויות באזור ועל עניינה של נעמה יששכר.*

השיחה הייתה חמה ועניינית. השיחה חיזקה את האופטימיות של ראש הממשלה שעניין שחרורה של נעמה יששכר מתקדם לקראת פתרון.

*- אסיב אהל אל חלק לסוכנות RT: אנו מוכנים להביס את הכוחות האמריקאיים אם הם יסרבו לעזוב את עירק.

*- רוחאני: "מעשירים כעת יותר אורניום מאשר בתקופה שקדמה להסכם הגרעין"

נשיא איראן, חסן רוחאני, אמר הבוקר (חמישי) בנאום ששודר בטלוויזיה הממלכתית במדינתו כי "איראן מעשירה כעת יותר אורניום בהשוואה לתקופה שקדמה להסכם הגרעין". (רויטרס)

*- נשיא איראן רוחאני בהצהרה – "טראמפ אמר שיפגע ב52 מטרות איראניות באיראן בנוסף למרכזי תרבות, אך הוא מהר מאוד התקפל חזרה"

"העשרת האורניום שלנו היום היא בכמות גדולה יותר ממה שהיה לפני החתימה על הסכם הגרעין".

"כיום, אין לנו שום הגבלות על פעילותינו הגרעיניות, אנו מעשירים אורניום ומגדילים את הכמות שלו בכל יום".

*- דיווח מענין שמגיע מעזה: בפורומים השונים של החמאס מעדכנים כעת כי מטוסי קרב ישראליים ריססו לפנות בוקר חומרי הדברה רעילים מעל שמי חאן יונס על מנת לפגוע באדמות החקלאיות של העובדים במקום.

עוד עולה מתוך הפורום כי בחמאס מתכוונים לצאת באיום חד משמעי כלפי ישראל, כי במידה ודבר זה ימשיך ינקטו בפעולות התנגדות ויחזרו למעגל האלימות. (קרדיט: *301 העולם הערבי*).

*- מומחים מקנדה ביקרו באתר ההתרסקות של המטוס האוקראיני באיראן ומתכוונים להשתתף בפענוח הקופסה השחורה.

נציגי תעופה קנדיים אמרו כי ילמדו את מקום הנפילה והריסות המטוס באתר ההתרסקות שהרג 57 אזרחים קנדיים.

בציטוט לקול אמריקה, אומר שר התחבורה הקנדי מארק גרניו כי צוותים מיוחדים יפעלו לחקר הפגיעה במטוס והאם היה ניתן למנוע זאת מראש.

(קרדיט: 301 העולם הערבי)

*- מטוסי ריסוס טסים בגבהים נמוכים, העשויים להגיע לגובה של 20 מטר מעל הקרקע, ריסוס הדברה מגיע לעומק שנע בין 700-1200 מטר בתוך אדמות רצועת עזה. פעולות הריסוס חוזרות על עצמן בשתי תקופות בשנה (סוף דצמבר או תחילת ינואר – וחודש אפריל), שהוא תחילת גידול גידולי החורף והקיץ. לחקלאים פלסטינים נגרמים הפסדים עצומים כתוצאה מפעולות אלו, באמצעות תהליכי הריסוס שהותירו אחריהם יבולים, הם גם גורמים לחקלאים להסס או להימנע מעיבוד אדמותיהם באזורים אלה, בהתחשב בפוטנציאל הנזק לגידולים שלהם, במקרה שחומרי ריסוס מגיעים אליהם, בגלל כיוון הרוח שבזמנים אלה הוא לתוך הרצועה.
דעה:הם שוכחים את הנזקים של בלוני התבערה, לשדות חקלאים של הישובים בעוטף, מה פשר הבכיינות שלהם, לא ברור, לדעתי זה הכנה להפלת מטוס ריסוס, בתואנה שזה פוגע להם בשדות, בגלל כיווני הרוח, צריך לנקוט בחמשנה זהירות .

*-  אלכסנדר רובין, מנהל מכון קייב למחקר משפטי, אמר כי דחפורים האיראניים, אספו את חלקי המטוס האוקראיני, לגל של גרוטאות, לפני שהגיעו החוקרים, כדי לפגוע בחקירת ההתרסקות ליד טהראן .

 

כתיבת תגובה