איראן "מאשימה" את ארה"ב בהסטת טיל הנ"מ לעבר מטוס הנוסעים האוקראיני

לאחר שארה"ב חיסלה את מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראנים – הגנרל קאסם סולימני בשדה התעופה של בגדד אמר המנהיג העליון – חמינאי כי איראן תגיב על פגיעה קשה זאת בה באמצעות תגובה שתהיה צבאית , על מטרה צבאית אמריקאית וכי התגובה תבוצע מאדמת איראן . לאמור איראן לא מתכוונת לפעול באמצעות כוחות הפרוקסי שלה במקרה זה וכן אינה מתכוונת לסבך מדינה כלשהי בתגובתה.

ואכן ,בתום 3 ימי האבל על הגנרל סולימני פתחה איראן בירי של טילי שיוט וטילים בליסטיים לעבר בסיסים של הצבא העיראקי בעין אלאסד ובאירביל שם חונים כוחות אמריקאים רבים.

באורח פלא, ויש אומרים בכוונת מכוון , הטילים לא הצליחו אפילו לפגוע בחייל אמריקאי אחד ורק גרמו נזק למבנים ב-2 בסיסים אלו .

צבא עיראק הודיע כי כמה מחייליו נהרגו ונפצעו בתקיפה איראנית זאת.

אלא , שהדרמה האמתית התרחשה דווקא בשמי טהרן הבירה.

סוללת טילי נ"מ של מערכת ההגנה האווירית האיראנית,שהיתה ממוקמת בפרברי טהרן, ירתה 2 טילי נ"מ ממערכת  ההגנה האווירית מדגם  Tor-M1 ,לעבר מטרה אווירית שטסה בשמי איראן ופגעה בה והפילה אותה.

למרבה הזוועה התברר כי מערכת ההגנה האווירית הפילה מטוס נוסעים אוקראיני שחצה בדיוק את שמי טהרן שהתרסק על הקרקע ויותר מ-160 נוסעים ואנשי צוות נהרגו.

בתחילה האיראנים , שהשתלטו במהירות על הקופסאות השחורות של המטוס ולא הסכימו למסור אותן לגורמים מקצועיים כדי שיחקרו מה בדיוק קרה , טענו כי המטוס האורקאיני התרסק עקב תקלה טכנית.

אך ככל שעבר הזמן עוד ועוד מקורות חשפו הוכחות חד משמעיות שהמטוס הופל בטיל נ"מ שנורה מסוללת הגנה אווירית צבאית איראנית.

מצגת הפלת המטוס באירן

כשהתברר לצמרת הממשל האיראני כי גם אם הם ימשיכו להכחיש, כל העולם,שראה את ההוכחות שהתפרסמו, כבר קבעו שהאיראנים עשו זאת,ולא משנה כרגע אם זה קרה בזדון או בשוגג, לא נותר להם אלא ליטול אחראיות ולהודיע כי המטוס אכן הופל על ידי מערכת ההגנה האווירית האיראנית וכי מדובר בטעות אנוש שתבחן על ידי מערכת המשפט האיראנית.

אלא שההודאה האיראנית ולקיחת האחריות לא ממש מהווה סוף פסוק בסאגה מדממת זאת.

פתאום,כאילו על פי הוראה מלמעלה, ובאיראן אין משהו אחר , סוכנות הידיעות האיראנית הרישמית – תסנים פרסמה טענה כאילו בזמן הפלת המטוס האוקראיני ,היה מטוס ביון אמריקאי מדגם RC-135W , ששיבש את פעולת סוללת טילי הנ"מ היורה מדגם  Tor-M1 ולמעשה גרם להפניית הטיל לפגיעה במטוס הנוסעים בטיסה  #PS752 , והם למעשה האחראים על התרסקות המטוס.

דיווח סוכנות הידיעות האיראנית – תסנים:

תמונה

מטוס הביון האמריקאי הגדול שלטעת האיראנים גרם להסטת הטיל לפגיעה במטוס הנוסעים האוקראיני:

תמונה

תסריט איראני שכזה, אפילו לא מקורי וכבר השתמשו בשכמותו בעבר .

כאשר הופל מטוס הביון הרוסי בטיל נ"מ סורי באזור לטקיה שבצפון מערב סוריה ,טענו הרוסים כי מטוסי הקרב הישראלים שהיו באזור במשימת תקיפת מטרות איראניות למעשה מצאו מסתור בצלו של המטוס הרוסי והטיל הסורי שחיפש מטרה לפגוע בה התמקד במטוס הרוסי שהיה מטרה כל כך גדולה שאי אפשר היה להחטיא אותה.

מומחי תעופה ברחבי העולם הזימו את טענות האיראנים בטענה שלא יתכן שהמטוס האמריקאי לאיסוף מודיעין אלקטרוני המהווה מטרה כל כך גדולה וברורוה למכשירי הרדאר של מערכת ההגנה האיראנית ,שאם באמת היה שם מערכות ההגנה האווירית האיראנית היו מבחינות בו והיו מנסות להתמקד בלפגוע בו,מה שבפועל לא קרה פשוט כי מטוס שכזה לא חדר בשום נקודת זמן לשמי איראן.

האיראנים גם חייבים להבין כי אין מדינה בעולם שתשלח מטוס שכזה למשימת התאבדות בשטח עויין ,כמו שמי איראן, מטוס הטס באיטיות יחסית ומהווה מטרה קלה לפגיעתה הרעה של המערכת האיראנית. לכן העלאת תסריט שכזה מראה שהאיראנים ממשיכים להתכחש לטעותם,שאגב העולם כבר הבין וכבר קרו מקרים כאלו מספר פעמים בעבר.

נתוני מטוס המודיעין האמריקאי:

תמונה

פרטים על המטוס:

תמונה

מטוס ביון מבפנים:

 

תמונה קשורה

כתיבת תגובה