מערכת ההגנה מפני טילים של נאט"ו ברומניה עקבה אחר התקיפה האיראנית

מערכת ההגנה מפני טילים של נאט"ו, הפרוסה ברומניה סיפקה לכוחות בנות הברית בעיראק  מידע חשוב על תקיפת הטילים של איראן על שני הבסיסים של צבא עיראק בו נמצאים גם כוחות אמריקאים , כך אמר ביום חמישי מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג, במהלך מסיבת עיתונאים משותפת עם ראש ממשלת רומניה, לודוביק' אורבן.

"כשמדובר על הגנה מפני טילים בליסטיים ברומניה – בדווסלו, אנחנו כמובן ערניים. אנו עוקבים אחר המצב מקרוב", כך אמר סטולטנברג.

"אתרי ההגנה מפני טילים והמכ"מים מספקים לנו כמובן מידע חשוב ואנחנו ממשיכים לעקוב אחר המצב מקרוב", הוא הוסיף.

המתיחות במזרח התיכון התגברה בעקבות תקיפת מל"טים אמריקאים סמוך לשדה התעופה של בגדאד ב-3 בינואר, שהרגה את קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראנית.

כנקמה על החיסול של סולימאני, בשעות המוקדמות של 8 בינואר איראן ביצעה תקיפות טילים על בבסיס חיל האוויר האמריקאי, עין אל אסד, בעיראק ועל מתקן בארביל, המאכלס כוחות צבא אמריקאים.

בעקבות תקיפת הטילים האיראנית על הבסיסים האמריקאים בעיראק, נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר בנאום לאומה כי "ארצות הברית תטיל באופן מיידי עונשים כלכליים נוספים על המשטר האיראני".

"הסנקציות הקשות הללו יישארו עד שאיראן תשנה את התנהגותה", כך ציין טראמפ והוסיף, עם זאת, "ארצות הברית מוכנה לחבק את השלום עם כל מי שמבקש אותו.

בתוך כך, שגריר איראן באו"ם, מג'יד טאכט-רבאנצ'י, פנה ל-TASS ומסר שאיראן מאמינה כי תגובתה מספיקה מבחינת תגמול, ואינה מתכננת לנקוט בצעדים צבאיים נוספים.

תוצאת תמונה עבור ‪SM-3 Block IB‬‏

 

כתיבת תגובה