נשיא איראן קורא לאירופה להחליט לבד ללא תלות בארה"ב

נשיא איראן, חסן רוחאני, קרא לאיחוד האירופי לנקוט עמדות משלו ללא תלות בארצות הברית ולנסות לא לאכזב את הציפיות של איראן.

בשיחה טלפונית ביום חמישי עם נשיא המועצה האירופית, שארל מישל, אמר רוחאני כי החישובים "השגויים והמזיקים" של ארצות הברית נובעים מחוסר ההבנה שלה את איראן והאזור.

האיחוד האירופי צריך לאמץ גישות בלתי תלויות בארצות הברית ולמנוע את האכזבה המוחלטת של איראן מהאירופאים, הוסיף נשיא איראן.

האיחוד האירופי הוא מעצמה גדולה עם אחריות כבדה בעולם, ואם האיחוד האירופי מתכוון לפלס את הדרך לחיזוק השלום והיציבות האזוריים, איראן תהיה מוכנה לשיתוף פעולה ושותפות עם האיחוד", הצהיר רוחאני.

"אנו מאמינים כי לא ניתן לאפשר להחמיץ את ההזדמנות לשיתוף פעולה", הדגיש נשיא איראן.

רוחאני הוסיף כי הפופולריות של ההפגנות העצומות, מקשמיר לעיראק ולבנון, בגנות ההתנקשות של ארצות הברית בקאסם סולימאני, מעידות על הפופולריות של המפקד האיראני המנוח בקרב האנשים וגם על תפקידו המוביל בשמירת היציבות והביטחון האזוריים.

"בהעצמת הסנקציות נגד איראן, אפילו על הרפואה ומזון, נקטה ארצות הברית בפעולה של טרור כלכלי, והיא גם הפרה את כל התקנות הבין-לאומיות על ידי התנקשות במפקד הבכיר של איראן", כך אמר רוחאני לנשיא המועצה האירופית וקרא לאירופה להראות תגובה "לפעילויות הטרור של ארצות הברית".

"חשוב לנו מאוד שאירופה, סין ורוסיה יוכלו למלא את התפקיד המשמעותי שלהן בהצלת הסכם הגרעין, כך שהאינטרסים של איראן יתממשו", הוסיף רוחאני.

לבסוף טען רוחאני כי חמשת הצעדים של איראן להפחתת התחייבויותיה מהסכם הגרעין נועדו לשמור על איזון הסכם הגרעין, והדגיש: "איראן תמשיך לעבוד בשיתוף פעולה עם הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית".

בתורו, נשיא המועצה האירופית, שארל מישל, הביע את תנחומיו כלפי איראן, בגלל המקרים האחרונים, ואמר כי הסכם הגרעין (JCPOA) הוא תוצאה של עשר שנות משא ומתן, ואמר כי האיחוד האירופי יעשה את מירב המאמצים כדי להציל את ההסכם.

צ'ארלס הדגיש את המאמצים הגדולים של אירופה למלא תפקיד חיובי בתחום המדיני ברמה האזורית והבין-לאומית, ואמר כי האיחוד האירופי קרא שוב ושוב לארצות הברית להימנע מהסלמה של המתחים באזור.

"אנו מודאגים מההתפתחויות האזוריות ומזמינים את כל הצדדים לריסון עצמי", הוסיף נשיא המועצה האירופית.

לבסוף צ'ארלס שיבח את איראן על שיתוף הפעולה עם הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית, זאת למרות צמצום התחייבויותיה בהסכם הגרעין.

Image result for iran vs europe

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

אתר Nziv.net מכבד את זכויות היוצרים ועושה מאמצים לאיתור בעלי הזכויות ביצירות הכלולות בכתבות. אם זיהית יצירה שאתה בעל הזכויות בה ואתה מעוניין להסירה מהכתבה, אנא פנה אלינו למייל:
[email protected]

כתיבת תגובה