מבזקי חדשות ליום 11.1.2020 . מתעדכן

*-  כיסוי ההגנ"א האיראני נכון ל-2018

*- ראש הוועדה לביטחון לאומי בפרלמנט האיראני מוג'בה דהול-נור:צמצום ההתחייבויות לא אומר שנעזוב את הסכם הגרעין.לא שמנו את עסקת הגרעין בצד, המערב הוא זה שלא מילא את התחייבויותיו כלפי איראן.

השלב הבא הוא לבטל את הפרוטוקול הנוסף שקיבלנו באופן פרטני בהסכם הגרעין.

*- עיתונאי איראני פרסם סרטון של "אבו מהדי אל-מוהנדיס", ואת משאלתו לסעודיה לפני מותו,
עיתונאי איראני פרסם סרטון בו נראה סגן ראש רשות המליציה של חיזבאללה, אבו מהדי אל-מוהנדיס, לפני שמת, ואמר כי הוא מקווה להשמיד את ערב הסעודית.
בתגובה לסרטון אמר העיתונאי מוחמד מג'ד אל-אחווזי כי המהנדס, שדיבר בפרסית עם עיתונאים מערוץ משמרות המהפכה, אמר שהוא מאחל מוות והרס לריאד, ולא לישראל.
המנהיג נהרג בתקיפה אווירית אמריקאית סמוך לשדה התעופה בבגדד עם קאסם סולימאני, מפקד "כוח קודס" של משמר המהפכה האיראני.

המהנדס מילא תפקיד חשוב ביישום סדר היום של איראן באזור, והתערבותה בעירק ובמדינות האזור, והוא היה בין הדמויות העיראקיות הפעילות ביותר שהחלו לעבוד עם טהרן מאז 2003.

*- משמרות המהפכה: התגובה האיראנית לא מספיקה. "אנו מבטיחים בחזית ההתנגדות שלא יהיה לנו שקט עד שישראל תחוסל לחלוטין".

*- שגריר איראן באו"ם: קריאתה של אמריקה לדיאלוג אינה מובנת ולא ניתן להונות את האיראנים.

הממשל האמריקאי אינו ראוי לדיאלוג, והוא עויין את האיראנים.

*- איראן מזמינה רשמית נציגים מארצות הברית להשתתף בדיונים אודות התרסקות המטוס האוקראיני ליד טהראן.

*- התקיפה מאמש מסר ברור לטהראן- תכנית המסדרון היבשתי של טהרן המקשר בין איראן לים התיכון דרך עיראק, סוריה ולבנון,נועד מראש לכישלון. the national .

*- יפן שלחה ספינת מלחמה ושני מטוסים למזרח התיכון בכדי להגן על אוניות המביאות סחורות ליפן.

*- ראש ארגון התעופה האזרחית האיראנית – "חקירת התרסקות המטוס האוקראיני עלול לקחת זמן רב, בין שנה לשנתיים".

ראש ארגון התעופה האזרחית האיראנית: אנו מחכים למידע על הקופסא השחורה, אך אנו יכולים לאשר כי המטוס לא נפגע מטיל

*- ראש ארגון התעופה האזרחית האיראנית: אין לצפות לתוצאות הניתוח של הקופסה השחורה של המטוס האוקראיני.

*- חמאס מזהיר את המשטר הציוני- יחיא סינוואר מזהיר את המשטר הציוני מקבלת החלטה מטופשת לתקוף את עזה ולהתנקש במפקדי ההתנגדות. פארס

*- שר החוץ הצרפתי: איראן יכולה להשיג פצצה גרעינית תוך שנתיים אם תמשיך להפר את הסכם הגרעין.

*- וושינגטון: סגן הנשיא, מייק פנס ,ארה"ב קיבלה מודיעין מעודד- " איראן מרסנת ומונעת ממיליציות תחת חסותה להגיב נגד יעדים או אזרחים אמריקאים לאחר ההתנקשות במפקד העליון של כוח קוד'ס."

*- ב-6 בינואר, ימים ספורים לאחר שארצות הברית חיסלה את קאסם סולימאני, הנציגה המיוחדת של האו"ם בנושא הוצאות להורג חוץ-שיפוטיות, אגנס קאלמארד, ביקשה מאנטוניו גוטרש, מזכ"ל האו"ם, "לבסס חקירה חסרת פניות בנוגע לחוקיות הריגתו של סולימאני" תחת סעיף 99 של אמנת האו"ם, המעניק למזכ"ל האו"ם את הכוח להביא למועצת הביטחון כל עניין ש"יכול לאיים על שמירת השלום והביטחון הבין-לאומיים".

*- ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, רמז ביום חמישי כי ארצות הברית וממשל טראמפ, כביכול עשויים להיות אחראים חלקית להפלת המטוס האוקראיני שהתרסק. "כמה אחריות ארצות הברית נושאת בטרגדיה הזו?" – שאל טרודו.

*- נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הסביר ביום חמישי את החלטתו להורות על תקיפת המל"ט שהרגה את הגנרל האיראני, קאסם סולימאני.

הוא הצהיר כי מפקד כוח קודס תכנן פיגוע על שגרירות ארצות הברית בעיראק.

"הם חיפשו לפוצץ את השגרירות שלנו. תפסנו מפלצת מוחלטת", אמר טראמפ לכתבים בבית הלבן.

*- "עיראק אינה לבד, טורקיה תעבוד עם בגדאד כדי להתגבר על ימים קשים", כך אמר שר החוץ הטורקי, מבלוט צ'בושאולו, במהלך מסיבת עיתונאים משותפת עם שר החוץ העיראקי, מוחמד אל-חכים.

הוא אמר כי ברצונה של טורקיה למנוע מעיראק להפוך לזירת מלחמת פרוקסי, וקרא לגורמים המעורבים במשבר עם ארצות הברית-איראן להימנע מהפרת הריבונות העיראקית.

*- פקיסטן: "אנו נשאף לכינון יחסים ידידותיים בין ערב הסעודית לאיראן", כך אמר ראש ממשלת פקיסטן, אימראן חאן.

חאן אמר אמר כי הציע לנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, כי פקיסטן מוכנה למלא תפקיד בקידום היחסים הידידותיים בין ארצות הברית לאיראן.

"אף אחד לא מנצח במלחמה, וזה שמנצח, גם מפסיד", הוסיף ראש ממשלת פקיסטן.

*- איראן יכולה להחזיק נשק גרעיני תוך שנה עד שנתיים אם המדינה תמשיך להפר את ההסכם הגרעין שנחתם בשנת 2015, כך אמר ביום שישי שר החוץ הצרפתי, ז'אן איב לה דריין.

*- מקורות המקורבים לממשל האמריקני- נשיא ארה"ב טראמפ אישר את החלטת שיתוף הפעולה בין ה- CIA והפנטגון לפתוח בתהליך שנקרא (ציד חזירים). זהו תהליך שמטרתו להרוג ולחסל את כל מנהיגי המיליציה העירקית המגובים על ידי באיראן.

*- האיראנים והעראקים בנו אתר עלייה לרגל במקום שקאסם וחבריו חוסלו.

*- הריגתו של קאסם סולימאני על ידי ארצות הברית לא חצתה רק "קווים אדומים" מכריעים, אלא סיפקה תנופה לגרש חיילים אמריקאים מאזור המזרח התיכון, כך אמר השליח האיראני במשרד האו"ם בז'נבה.

חיסולו של סולימאני "עלה על הקווים האדומים המבדילים ברבריות מכללי אירוסין תרבותיים", כך אמר אסמאיל בגאיי חאמדיי ל-RT.

הדיפלומט האיראני טען כי התקיפה היוותה "קריאת השכמה לאנשים באזור ומחוצה לו".

"אני חושב שזהו תחילתו של תהליך – תושבי אזורנו נפטרים מהנוכחות האמריקאית, מכיוון שהיא לא הביאה דבר מלבד סבל, מלחמה ושנאה", הוא הוסיף.

קרדיט:אברהם תמקר מקבוצת נציב

אתר Nziv.net מכבד את זכויות היוצרים ועושה מאמצים לאיתור בעלי הזכויות ביצירות הכלולות בכתבות. אם זיהית יצירה שאתה בעל הזכויות בה ואתה מעוניין להסירה מהכתבה, אנא פנה אלינו למייל:
[email protected]

כתיבת תגובה