מומחה אמריקאי: חיסול סולימני ע"י ארה"ב חיזק דווקא את איראן

בטור ל"ניו יורק טיימס "ביום שני, ציין הכלכלן היהודי האמריקאי, פול קרוגמן, כי כאשר ארצות הברית מבצעת פעולות צבאיות, אז בדרך כלל יש גל של פטריוטיזם מצד האמריקאים שמביעים הזדהות עם ארצם.

אך עם זאת, בעקבות החיסול הממוקד של קאסם סולימאני על ידי ארצות הברית גל הפטריוטיזם הזה לא מתרחש באמריקה, אלא הוא דווקא מתרחש באיראן.

במילים אחרות, הניסיון האחרון של טראמפ להציק למדינה אחרת חזר אליו כ"בומרנג" – ממש כמו כל הניסיונות הקודמים שלו, כתב קרוגמן.

"מימיו הראשונים בתפקיד פעל טראמפ מתוך אמונה לכאורה שהוא יכול להפחיד ממשלות זרות – שהם יתקפלו במהירות ויאפשרו לו להשפיל אותם. כלומר, הוא מדמיין שהוא מתמודד עם עולמו של [הסנאטור] לינדזי גרהאם, [אך הוא] מוכן לזנוח את כל הכבוד ברמז הראשון לאתגר".

באמצעות דוגמאות כמו צפון קוריאה וסין, טען קרוגמן בטור שלו כי המשטרים שמאיים עליהם טראמפ מתחזקים ולא נחלשים, "וטראמפ הוא זה שבסופו של דבר עושה ויתורים משפילים".

הוא הסביר כי לדעתו הסיבה לכך היא שטראמפ "מתקשה לתפוס את העובדה שמדינות אחרות הן אמיתיות – כלומר שאנחנו [ארה"ב] לא המדינה היחידה בעולם שאזרחיה מעדיפים לשלם מחיר כבד, בכסף ואפילו בדם, מאשר לקבל על עצמם לפי תפיסתם "ויתורים משפילים".

לטענתו סיבה נוספת היא שארצות הברית כבר אינה הכוח הכלכלי והצבאי הגולמי כפי שהיא הייתה בעבר.

קרדיט:אברהם תמקר מקבוצת נציב

 

כתיבת תגובה