הותקף "הבסיס האיראני הגדול בסוריה"

זה היה ברור שבהזדמנות הראשונה ישמידו אותו . הוא פשוט קומפלקס של מתקנים צבאיים שאסור שיבשילו להיות מבצעיים.

ב-24-9-2019 פרסם אתר החדשות "ישראל דפנס" כתבה תחת הכותרת:

חרף התקיפות: "נמשכת בניית הבסיס האיראני הגדול בסוריה"

בתחילת החודש נחשפה בנייתו של בסיס איראני גדול בסוריה בשם "אימאם עלי". למרות הדיווחים על תקיפות באזור, תמונות לוויין חושפות כי הבנייה של המתחם הצבאי הסודי נמשכת.

למרות התקיפות עליהן דווח, נמשכת הבנייה של הבסיס האיראני הגדול בסוריה "אימאם עלי". הבסיס, עליו דווח לראשונה ב"פוקס -ניוז", נבנה באזור הגבול עם עיראק באל-בוכמאל. באזור, כך דווח מאז הפרסום, בוצעו כמה תקיפות.

כעת, דו"ח מודיעין של חברת אימג'סאט אינטרנשיונל (ImageSat International – ISI), חברת הלוויינים ופתרונות המודיעין, מעריך כי הבנייה של הבסיס נמשכת למרות התקיפות. על פי צילומי לוויין של החברה, שחשפה יחד עם פוקס ניוז את דבר בנייתו של הבסיס, נראה כי נמשכת הבנייה של התשתיות באזור, גם בסמוך למקומות שהותקפו.

על פי הדיווח של פוקס ניוז מתחילת החודש, איראן הקימה בסיס צבאי חדש והיא מתכננת לאכלס בו אלפי חיילים, כך על פי פוקס ניוז, שהתבססה גם על מקורות מודיעין מערביים. הפרויקט האיראני המסווג אושר על ידי ההנהגה הבכירה בטהרן, והוא נבנה על ידי כוחות אל קודס של משמרות המהפכה. ההערכה היא כי המקום יכול להכיל טילים מדויקים.

בפוקס ניוז טענו עוד כי באמצעות חברת הלוויין האזרחית הישראלית, ISI, הם אימתו את המידע והשיגו תמונות המראות בסיס שנבנה בגבול סוריה-עיראק. אנליסטים של החברה, שסקרו את התמונות, אמרו בתחילת החודש כי בחמשת המבנים המוקמים ניתן היה לאחסן טילים מונחים מדויקים. בתמונות ניתן לראות גם בחלק הצפון-מערבי של הבסיס 10 מחסנים נוספים עם פחות הגנה חיצונית, כמו גם מבנים חדשים ומבני אחסון טילים. כך על פי פוקס ניוז.

היום,זמן קצר בלבד לאחר חיסולו של האלוף קאסם סולימני , מפקד כוח קודס,הוגה,יוזם ובונה של "המחנה הצבאי האיראני הגדול בסוריה", ובעוד איראן מביאה אותו למנוחת עולמים,מותקף המתחם בכמה אתרים.

מתחם המחנה הצבאי האיראני הגדול בסוריה:

אתר חדשות עיראקי " מרכז חדשות עיראק" מדווח על הפצצות אוויריות קשות על בסיס האימאם עלי האיראני –  قاعدة "الإمام علي" ועל מפקדות של המיליציות השיעיות הכפופות לאיראן והפועלות בסוריה,בעיירות אלסויעיה – السويعية ואלהרי – الهري שבפרברי העיר אלבוכמאל במזרח סוריה בקרבת הגבול עם עיראק.

תמונה

אמצעי תקשורת בטורקיה שדיווחו אף הם על תקיפות אלו טוענים שמדובר בכלי טייס אמריקאים שבצעו את התקיפות על מחנות השייכים למיליציית אלחשד אלשעבי העיראקי הפועל גם בשטח הסורי. לדבריהם בטרם התקיפה עצמה היתה פעילות אינטנסיבית של מטוסי בנות הברית בהובלת ארה"ב בשמי האזור.

סרטונים ראשונים מאזור התקיפה כבר עלו לרשתות החברתיות:

הבסיס האיראני הגדול בסוריה – בסיס האימאם עלי נמצא בקרבת מעבר הגבול – אלקאים המשמש תחנת מעבר אסטרטגית לשיירות נשק המגיעות מאיראן לסוריה ולחיזבאללה בלבנון ומהווה נדבך קריטי בגשר היבשתי יציר כפיו של קאסם סולימני,אללה ירחמו.

הכוחות השוהים במחנה זה משמשים גם להגנה מרחבית על ראש הגשר של המעבר היבשתי באלקאים ובמתקניו מאוחסנות מערכות נשק איראניות כמו טילים בליסטיים למרחק בינוני וארוך בעלי מנגנוני כיוון מדוייקים למטרה וציוד צבאי התקפי אחר האמור לשמש את הכוחות בתקיפת מטרות מחוץ לסוריה על פי פקודה איראנית.

אפשר להגיד כי "האקדח  (הבסיס האיראני הגדול בסוריה) המופיע במערכה הראשונה – יירה (יושמד) במערכה האחרונה".

האם אנו נמצאים כרגע במערכה האחרונה ? לא בטוח , אבל כנראה שאנו בשלב שהאמריקאים דואגים להשמיד כל זכר לנוכחות איראנית בסוריה ובעיראק . זה ייקח זמן אבל אם האיראנים לא ייסוגו מרצונם החופשי הם כבר יהדפו לאחור!

מצגת:תקיפת קומפלקס מחנות הצבא "האימאם עלי"

 

מרחק אתר התקיפה מישראל:

 

 

כתיבת תגובה