מבזקי חדשות ליום 5.1.2020 . מתעדכן

*- ארגון קטאיב חיזבאללה (חיזבאללה) הכריז על הקמת יחידת מתאבדים, פתח בגיוס מתנדבים לביצוע פיגועי התאבדות כנגד כוחות אמריקאים ברחבי עיראק.

*- לפי רשת אלמיאדין בין ההרוגים בתקיפה אמש בלילה ישנה דמות חשובה.

*-  סוריה – מליציה איראנית חדשה הגיעה לאזור דיר א זור לפני מספר ימים על מנת לאייש עמדות ובסיסים באזור.

אחד מהמקורות דיווח כי לפני מספר ימים, הגיעו לוחמים ממליציה איראנית חדשה הנקראת "אל סאיידה זיינב" לעיירה אלבוקמאל שבמחוז דיר א זור.

המקור הוסיף כי קבוצת הלוחמים של הארגון , המונה כ100 לוחמים ובראשה עומד אדם בשם "חאג' מיתאם" הגיעו לאזור דיר א זור לפני כ 10 ימים והשתתפו במערכה כנגד דאעש באזור.

אותם מקורות ציינו כי קבוצת הלוחמים נפרסה בתחנת שאיבת הנפט T2 שבאזור העיירה אלבוקמאל ובאזור "החגורה הירוקה" הנמצאת גם כן באזור העיירה אלבוקמאל.

יש לציין כי המליציה הזאת הינה מליציה הנתמכת ע"י איראן, שרוב לוחמיה הינם מתנדבים מכפרייה ואלפועה , 2 כפרים השוכנים סמוך למחוז אידליב שבסוריה.

*- כרזת איום על נושאת מטוסים אמריקאית עלתה לרשתות .

*- שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב שוחח עם מקבילו האיראני מוחמד זריף על חיסולו של מפקח "כוח קודס" של משמרות המהפכה קסאם סולימאני בידי ארה"ב, והביע בפניו את תנחומיו.

בהודעה שנמסרה ממשרד החוץ הרוסי צוין כי שני השרים "הדגישו שהפעולה האמריקנית הייתה הפרה בוטה של חוקים ונורמות בינלאומיות". (רויטרס)

*- מוחסן רזאי מירקאא'ד דמות מעניינת באיראן מי שהיה מפקד משמרות המהפכה באיראן קרוב לשניי עשורים ממעיט להתראיין ולהביע דעה רק שהפעם כנראה ממש נשבר לרסיסים מחיסולו של סולימאני ומבטיח
שהתגובה לנקמה על חיסול סולימאני תגיע בקרוב גם מאיראן וגם מסוריה לבנון עזה תימן ועוד מקומות שהוא לא רצה לציין ואמר תהיה תגובה שלא ישכחו אותה בהיסטוריה שנים רבות כדור הארץ ירעד ,חכו בסבלנות ותראו אם צדקתי הפעם, כך הוא מאיים.

*- לראשונה הוחלף הדגל הירוק בדגל אדום. דגל נקמה במסגד הגדול בקום.

מומחים רבים למזרח התיכון מכנים זאת אות "מבשר רעות", דגל אדום מעל המסגד ג'מקרן שנמצא בעיר קום, העיר הקדושה ביותר באיראן. הדגל ברוב הזמן הוא בצבע כחול, אך על פי מסורת איראנית ישנה במלחמות קדומות הונפו דגלים אדומים כאשר האויב מבצע רצח ויישאר אדום עד לסיום הנקמה.

*-

 

כתיבת תגובה