מבזקי חדשות ליום 16.12.2019 . מתעדכן

*- גורם צבאי בפיקוד הכללי של הצבא הלאומי הלובי אמר, כי תהליך ההסתערות על הבירה טריפולי, וכיבושה עשוי להימשך זמן , "בגלל דאגתו של הצבא לחייהם של האזרחים, ושמירת חייהם, וזהירותו הקיצונית להימנע מהשמדת מתקנים ציבוריים ופרטיים."

הגורם, שעוקב אחר פעולות צבאיות , מאחד מהחמ"לים של הצבא, אמר ל- Al-Arabiya.net: "הצבא ממשיך על פי תכנית צבאית הדוקה, שמציבה בראש סדר העדיפויות , ומעל לכל שיקולים בטיחותיים של האזרחים והמתקנים החיוניים של המדינה", והסביר כי "מטרת הצבא היא להוציא את הבירה ואת תושביה מהמיליציות החמושות, המכבידות עליהם ,ולכן לא משמידים את התשתיות שלה או נכנסות אליה במהירות האפשרית. "

*- עיתון טורקי חשף היום (שבת) את התפטרותם של יותר מ 112,000 איש, חברי מפלגתו של נשיא טורקיה, במהלך ארבעת החודשים האחרונים, כמחאה על מדיניותו של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן.

*- שוב מדברים באיראן על העלאת מחיר המזוט. מה שיגביר עוד יותר את לחץ הציבור על המשטר.

*- היום (ראשון) ממשיך הצבא הלאומי הלובי , במערכה להשבת הבירה טריפולי, במסגרת "הקרב המכריע", עליו הכריז מפקדו חליפה הפטר ביום חמישי בערב.
בהקשר זה, הצבא הלאומי הלובי הודיע היום, על הפצצת אתרים במחנה התובלה מדרום לבירה, טריפולי, ואזורים אחרים בסביבתו, והסביר כי אתרים אלה משמשים את כוחות הפיוס הממשלתיים, ל"מחסני כלי רכב ודלק ".

*- טורקיה עושה צעד חדש למתן תמיכה צבאית לממשלת "ההסכם הלאומי" הלובי:
בשבת האחרונה, עשתה טורקיה צעד נוסף לקראת מתן תמיכה צבאית לממשלת ההסכם הלאומי הלובי, על ידי העלאת נושא של ההסכם הלובי לפרלמנט, בהסכם דו צדדי הכולל הוראות, להתערבות ישירה של כוח תגובה מהיר, אם טריפולי תבקש.
ואני בטוח שהיא תבקש, כי פשוט לא יכולה להתמודד עם הגנרל אלחליפה חפטאר, ענין של זמן עד שתיפול הבירה טריפולי בידיו .
והרודן הטורקי שממשיך לחלום, על חזרתה של טורקיה, לימי האימפריה העותומנית הגדולה, אומנם צעד קטן אבל גם הנאצים התחילו בצעד קטן.

*- הצהרת האופוזיציה האיראנית – "במהלך ההפגנות נורו למוות כ1500 מפגינים איראניים ברחבי איראן."

*- הרודן הטורקי עושי שרירים הוא מטפס על עץ גבוה ואחר כך יהיה לו קשה לרדת ממנו:
ארדואן מאיים, לסגור את בסיס אינג'ירליק הטורקי, בו משתמשים כוחות ארה"ב.
נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, נשבע להגיב על כל סנקציות שארצות הברית עשויה להטיל על ארצו, תוך איום בהקשר זה לסגור את בסיס אינג'ירליק המשמש את הכוחות האמריקנים.

*-  שר החוץ הטורקי, מבולט קבוסוגלו-

"לאחר שהשלמנו את עסקת הרכישה של מערכת s400 אנו מתכוונים לרכוש מארה'ב טיליי פטריוט טרם התקבלה תשובת ארה'ב בעיניין.טורקיה מאמינה שארצות הברית היא עדיין בעלת בריתנו "

*- משרד ההגנה הרוסי הזהיר את מדינות אירופה, שיסכימו לפרוס טילים אמריקאים חדשים על אדמתם, מפני הסיכון לתגובה אפשרית לתקיפת הטילים במקרה של עימות צבאי.

*- אל מייאדין: מספר דרכים בדרום לבנון, נחסמו ע"י מכשולים וצמיגים בוערים

שר הפנים הלבנוני קורא למפגינים בביירות לפנות את הרחובות.

שר הפנים הלבנוני: כוחות הביטחון טרם הצליחו לקבוע את המקום ממנו הגיעו האנשים שנהרגו בהפגנות.

*- מקורות אמינים לאל-מייאדין: אין אמת בדיווחים על מתקפה ישראלית בשעות האחרונות על יעדים בסוריה.

*-

One thought on “מבזקי חדשות ליום 16.12.2019 . מתעדכן

כתיבת תגובה