האם נושאת המטוסים "הארי טרומן" המשייטת בים האדום על הכוונת? רקע

שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, הזהיר את איראן מפני תגובה קרובה "מכריעה" אם ייפגעו האינטרסים של ארצו בעיראק לאחר שיגור טילים על בסיסים צבאיים לאחרונה.הוא אמר בהצהרה, ביום שישי, "עלינו לנצל הזדמנות זו כדי להזכיר למנהיגי איראן כי כל התקפות מצידם או מי מנציגיהם להבא שינסו לפגוע באמריקנים, או בבעלי בריתנו לרבות פגיעה באינטרסים שלנו הפעם יענו באופן כואב וישיר שיבהירו להם עד כמה הם טועים ".

אז מה עמד מאחורי אזהרתו הכללית של פומפאו ?  ובכן, האיום לא היה בעלמא.

בשבוע שעבר חצתה נושאת המטוסים האמריקאית "טרומן" את מצרי גיברלטר ונכנסה לים התיכון.

על פי דיווחים שונים היא היתה אמורה להתייצב מול חופי סוריה "כדי למלא משימה" ואחר כך להתחיל במסע ליעדה הסופי – המפרץ הפרסי.

בסוף שבוע שעבר דווח כי נושאת המטוסים טרומן התייצבה בפתחה הצפוני של תעלת סואץ לקראת חצייתה ומעברה לים האדום בדרכה למפרץ.

ואכן מיד אחר כך היא החלה לחצות את תעלת סואץ מבלי שבצעה כל משימה ,כפי שהעריכו באמצעי התקשורת.

תמונה

ברגעים אלו נמצאת  נושאת המטוסים טרומן בים האדום בדרכה לחצות את מצרי באב אלמנדב ומשם היא תשוט ותצטרף לנושאת המטוסים לינקולן במימי המפרץ אותה תחליף במשמרת.

מצבה הנוכחי של טרומן מזכיר את מצבה של לינקולן אך כמה חודשים לפני כן .

בחודש מאי 2019 חצתה נושאת המטוסים לינקולן את תעלת סואץ ושייטה בים האדום וכל זה ערב הטלת הסנקציות האמריקאיות החדשות על איראן.

אז,עידכן האתר נציב.נט, כי "אירן כבר העבירה לחות'ים בתימן טילי חוף ים מדגמי הורמוז 1 והורמוז 2 וכן טילים נגד ספינות מדגמי  Khalije-Fars שנועדות לפגוע באניות המלחמה הגדולות של הצי האמריקאי המבקש להראות נוכחות במפרץ הפרסי. להערכת גורמי מודיעין החותים בתימן עוסקים בהכשרת מערכי הטילים הכבדים שקבלו מאירן על מנת לנסות ולפגוע בנושאת המטוסים לינקולן הנמצאת כרגע במימי הים התיכון ועושה את דרכה לחצות את תעלת סואץ בדרכה לים האדום , לחצות את מצרי באב אלמנדב שבחופי תימן ומשם לשוט לעבר המפרץ הפרסי.

כמו כן העבירה אירן מערכי טילים נוספים לאיים שבפתחת מצרי הורמוז שם הוצבו לוחמי החיזבאללה שהתמחו בירי טילי חוף ים לעבר מטרות ימיות".

כזכור,אז חצתה נושאת המטוסים האמריקאית "לינקולן" את הים האדום כשהיא בכוננות מירבית לקדם כל אפשרות.

שר החוץ האמריקאי פומפאו זוכר היטב איך נראה המצב אז והוא הבין שהפעם פוטנציאל הרעה גדול פי כמה מונים ובהתאם האיומים שהוא פיזר.

מאז האיראנים הפילו כטב"מ אסטרטגי אמריקאי,תקפו מתקני נפט בסעודיה עם טילי שיוט וכטב"מים תוקפים והשביתו מחצית מייצור הנפט של סעודיה וכן הם תוקפים כיום ,ברמה כמעט  יום יומית, ברקטות ,בסיסי צבא על אדמת עיראק בו שוהים כוחות אמריקאים מבלי אפילו לחשוש מתגובה אמריקאית כלשהי.

החשש האמריקאי,הנוכחי,לרגע זה , הוא מפני שימוש איראני בכוחות הפרוקסי ,החותים, שלה לביצוע פיגוע נגד אניית הדגל האמריקאי שעיני כל העולם עוקבים אחרי מסעה , שאפילו אם הניסיון לא יעלה יפה,אפקט התהודה בדעת הקהל העולמי יהיה קטלני ביותר שיפגע במסע הבחירות של טראמפ בצורה אנושה. ועוד לא דברנו על פוטנציאל הסכנה בכניסה למצרי הורמוז ועל אותו זמן בו ימצאו 2 נושאות מטוסים אמריקאיות במפרץ ימי לא גדול.

החות'ים כבר הוכיחו כי בארסנל שלהם נמצאים טילים מונחים מדוייקים המסוגלים לפגוע במטרות הנמצאות מאות קילומטרים ממרחב השיגור שלהם.

אם איראן רוצה לגרור את ארה"ב למלחמה נגדה -זה הזמן וזה המקום .

הימים הקרובים יוכיחו!!

 

כתיבת תגובה