מבזקי חדשות ליום 15.12.2019 . מתעדכן

*- משמרות המהפכה האיראניים גנבו משלוח מזון בינלאומי שנשלח לאזרחים בעיר אלבוקמל באזור הכפרי של מחוז דיר א-זור.

באתר Jarf News נמסר כי מפקדים מקומיים השייכים ל"חטיבה 47" של המשמר המהפכני האיראני החרימו עשרות משאיות ששלח ארגון הסהר האדום לפני שלושה ימים לעיר אלבוקמל.

יותר ממחצית סלי המזון שהגיעו לעיר הלכו למטבח הצבאי של "חטיבה 47" או לבתיהם של מפקדים וגורמים בחטיבה "מהעיירה סוקרייה, הסמוכה לאלבוקמל.

*- מספר מיליציות בנות ברית איראן בעירק (PMF) רכשו טילים בליסטיים קצרי טווח מטהראן, המשלימים את הארסנל הקיים שלהם של רקטות בלתי מונחות.מאוקטובר 2018 נורו מעל 30 רקטות לעבר יעדים וכוחות אמרקאים בעיראק.

(קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב)

תוצאת תמונה עבור משמרות המהפכה

*- יושב הראש הפרלמנט (מג'לס) האיראני, עלי לריג'אני, אמר ביום שבת כי איראן וטורקיה פועלות יחד כדי לסייע ביצירת ביטחון לאורך זמן באזור.

"טורקיה ואיראן הן שתי מדינות חשובות באזור. יש לנו יחסים ידידותיים", הוא אמר לכתבים לאחר פגישה עם מוסטפא סטופ, יושב ראש הפרלמנט הטורקי.

*- צפון קוריאה אומרת כי היא ביצעה בהצלחה "בדיקה מכריעה" באתר שיגור הרקטות לטווח הארוך שלה, בדיקה שתחזק עוד יותר את "ההרתעה האסטרטגית האמינה" שלה.

ההצהרה מגיעה כניסיון של צפון קוריאה ללחוץ על ממשל טראמפ לפני סוף השנה, תאריך היעד שקבע מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, כדי להציל את המשא ומתן הגרעיני המקרטע.

בדיווח לא צויין מה סוג הבדיקה שביצעה צפון קוריאה ביום שישי.

*- ראש ממשלת פקיסטן, אימראן חאן, הגיע ביום שבת לביקור בסעודיה, כך דווח בסוכנות העיתונות הסעודית.

*- שר האוצר האמריקאי, סטיבן מנוצ'ין, אמר בשבת כי ארצות הברית תסיים את כל הסנקציות על איראן כאשר טהראן תמלא את התנאים הנחוצים.

עם זאת, הוא לא ציין מה יהיו התנאים הללו.

דבריו של מנוצ'ין בפורום דוחא 2019 הגיעו בעוד נשיא איראן, חסן רוחאני, הדגיש כי הסרת הסנקציות החד צדדיות נגד איראן היא הדרך לנהל שיחות במסגרת ה- P5 + 1.

קרדיט: אברהם תמקר מקבוצת נציב

*-  מהאירוע במחסום ג'למה : דובר מוא"ז גלבוע: *סיכום תמנ"צ עדכנית* –
תחילה הוכרז פטיש חם ע"י חטיבה בעקבות דיווח אודות ירי במעבר ג'למה. לאחר בירור עלה כי בוצע ירי לאוויר ע"י מאבטח מהמעבר בעקבות חשוד אשר רץ במהירות לכיוון המעבר.
יש לציין כי מס' דק קודם לכן החשוד התקשר למשל"ט ודיווח כי הוא מפחד שיירו עליו מאחד הכפרים סמוך למעבר ולכן ברח לכיוון המעבר, המידע הועבר למעבר אך ללא פרטי החשוד שהועבר למשטרה לבסוף.

*-מנהיג חמאס, אסמאעיל הנייה, נפגש היום עם נשיא טורקיה, רג'יפ טאיפ ארדואן, באיסטנבול.

*- שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, הזהיר את איראן מפני תגובה קרובה "מכריעה" אם ייפגעו האינטרסים של ארצו בעירק לאחר שיגור טילים על בסיסים צבאיים לאחרונה.

הוא אמר בהצהרה, ביום שישי,

"עלינו לנצל הזדמנות זו כדי להזכיר למנהיגי איראן כי כל התקפות מצידם או מי מנציגיהם להבא שינסו לפגוע באמריקנים, או בבעלי בריתנו לרבות פגיעה באינטרסים שלנו הפעם יענו באופן כואב וישיר שיבהירו להם עד כמה הם טועים ."

*- גורם בכיר בצבא צפון קוריאה אמר כי הניסויים האחרונים שערכה פיונגיאנג במערכות טילים, נעשו כדי לדכא את האיומים מצידה של ארה"ב. הגורם מסר כי "כוחות עוינים, ובהם ארה"ב, צריכים להימנע מלהתגרות בצפון קוריאה, אם הם מעוניינים בעתיד שקט ובשלום". ההודעה נמסרה זמן קצר לאחר שמנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, הצהיר כי ארצו ביצעה ניסוי מוצלח נוסף במערכות טילים. רויטרס

*- משאיות איראניות של חברת הבניה "ג'יהאד אל-בינאא", עמוסות בכמויות גדולות של מלט וברזל, נכנסו לבסיס אימאם עלי דרך מעבר הגבול בין סוריה לעיראק כדי להמשיך בעבודות הבנייה חפירת מנהרות והביצורים בה החברה רכשה ציוד רב של מכונות קידוח בעיראק ומעסיקה פועלים מקומיים בשכר יומי.

*- נושאת המטוסים האמריקאית הנרי ס. טרומן נצפתה חוצה את תעלת סואץ. כרגע אמורה להיות ממוקמת בים האדום, כנראה בדרך למפרץ הפרסי.

תמונה

 

 

כתיבת תגובה