העלאת מחיר הנפט באיראן לשיפוטכם!

האם התנהגות הממסד העליון באיראן בפרשת העלאת מחירי הנפט עליה הוצהר אך לאחרונה וגרם באופן מיידית להפגנות סוערות בכל רחבי איראן, הינה דיקטטורה איראנית במיטבה?

מגזין "הקו של החיזבאללה"- "خط حزب الله", היוצא לאור מלשכת המנהיג העליון האיראני עלי חמינאי, חשף כי לאחר פרוץ ההפגנות, חלק מחברי הפרלמנט רצו לבטל את ההחלטה להעלות את מחירי הדלק, אך חמינאי שלח מכתב סודי ליושב ראש הפרלמנט שמנע זאת, כך פורסם מטעםי רשת האופוזיציה "איראן אינטרנשיונל" ביום חמישי.

ב- 17 בנובמבר תמך חמינאי בהחלטה להעלות את מחירי הדלק ולקצץ בחלוקת הבנזין, החלטה שקיבלה הממשלה לפתע, עוררה הפגנות בעשרות ערים איראניות.

ולקורא הממוצע נותר אך לשפוט על פי מה שהוא קורא!

האם כולם יודעים מה מחירו של ליטר בנזין באיראן לאחר ההעלאה של 50 אחוז במחירו ?

ובכן, מחירו של ליטר דלק באיראן לאחר העלאת המחיר ב-50 אחוז הינו 14 אגורות.

אז מה קרה שהוחלט "לייקר" את המחיר?

ובכן המחיר הכל כך זול יצר שוק שחור עצום בו גורמים במדינה קנו דלק בכמויות אדירות והבריחו אותו למדינות שכנות ו-"קצרו" את ההפרש.

בכך פגע בייצוא הנפט מצד אחד ובהכנסות המדינה מצד שני.

נכון שלכולם היה נוח הדלק בחינם אבל החלטת ממשלת איראן היתה במקומה ובאה לתקן עוול עצום שנעשה למדינה.

אבל דא עקא , גורמים באופוזיציה מנצלים פרשה זאת להבערת השטח. מבחינתם כל האמצעים כשרים להחלפת שלטון האייטולות.

אין ממשלה בעולם,ולא משנה איפה שלא היתה פועלת כמיטב יכולתה לתקן את המעוות . וזה נעשה באיראן למרות  השלטון המושחת עד היסוד ולמרות המחיר העצום שהשלטון המושחת נאלץ לשלם ועוד ישלם על כך ביוקר.

אגב, מחיר ליטר בנזין בסעודיה גם מאוד מאוד זול (פחות משקל לליטר) ופער המחירים מנוצל היטב על ידי נהגי אוטובוסים המביאים עולי רגל לסעודיה המגיעים ,באופן מתוכנן,עם מכלים ריקים לגבולות המדינה וממלאים לא רק את כלי רכבם אלא גם מכלים חיצוניים שהורכבו על גוף הרכב.

Image result for iranian oil fields

 

כתיבת תגובה