אפשר ותפיסת הספינה האיראנית עם חלקי הטילים תודות למודיעין הישראלי

נתניהו המריא אתמול לפגישה דחופה עם שר החוץ האמריקני פומפאו. הפגישה לא התקיימה בארה"ב, אלא בפורטוגל. הפגישה עסקה בעיקר באיום האיראני. יתכן בהחלט שהיא עסקה גם בתפיסת הספינה.נזכיר כי נתניהו התבטא בתקופה האחרונה מספר פעמים כי איראן מנסה לבנות איום טילי כלפי ישראל משטח תימן ועיראק, וכי ישראל לא תיתן לכך להתממש.

יתכן, שהספינה שנתפסה הכילה טילים / חלקי טילים, שיכלו להוות איום על ישראל, ובחסדי ונסי ה' היא נתפסה. סביר להניח שמערכת הבטחון הישראלית, ובמיוחד המודיעין והמוסד הישראלי, עוסקים באינטנסיביות רבה במעקב אחרי משלוחי הנשק מאיראן ברחבי המזה"ת, ולא מן הנמנע שישראל היא זו שסיפקה לארה"ב את המידע על הספינה האיראנית.

ביחד עם זאת, חשוב להדגיש שהמרחק הגדול בין ישראל לבין תימן (שהוא מרחק גדול יותר מאשר בין ישראל לבין איראן) מקשה על יצירה של איום מכיוון זה. כמו כן, בחסדי ה', בישראל ישנו מערך ההגנה נגד טילים המתקדם ביותר בעולם, שכולל מספר מערכות שנחשבות למתוחכמות מסוגן – חץ 3 (שמיירט טילים בטווח של 500 ק"מ מגבול ישראל), חץ 2 (שעובר שדרוגים רבים באופן סדיר), ושרביט קסמים – כולן בעלות יכולת גבוהה ליירוט של טילים, כולל טילים חכמים ומדויקים.

קרדיט: אבישי אפרגון – ראש ישיבת דרכי תמימים, פרשן לעניני צבא ובטחון

 

 

כתיבת תגובה