מבזקי חדשות ליום 4.12.2019 . מתעדכן

*- התקנת מצלמות מעקב, במנהרה ועימותים בכניסה הדרומית של קלקיליה:
"קלקיליה – Al-Quds.com " מוסטפא סברי מוסר – טכנאי צבא ישראלים התקינו מצלמות אבטחה על מנהרת חבלה, דרומית לקלקיליה, לשני הכיוונים.
בין העיר קלקיליה לכפר הסמוך חבלה, ולשבעה כפרים נוספים. מערכת הביטחון חפרה באחרונה, בעלות של כמה מיליוני שקלים, מנהרה מתחת לגדר ההפרדה. במנהרה עובר הכביש המחבר בין שני האזורים.שם הותקנו מצלמות לשליטה בעקבות האירועים האחרונים שהחלו להתגבר. השאלה האם ניתן לאבטח את המצלמות, כי זה מעבר בין קלקיליה לכפרים, לא עוברים במנהרה הזאת רכבים ישראליים, כך שניתן לפגוע במצלמות ללא קושי.

*-ישראל: אספקת הגז הטבעי למצרים וירדן תחל בקרוב:
שר האנרגיה הישראלי, יובל שטייניץ, הודיע כי הגז הטבעי יתחיל לזרום משדה לוויתן הגדול בישראל , ונמצא על הים התיכון תוך שבועיים, לקראת היצוא לירדן ומצרים.

إسرائيل: بدء توريد الغاز الطبيعي إلى مصر والأردن قريبا

*- 33 אסירים ביטחוניים מכלא שיקמה באשקלון , החליטו לפתוח בשביתת רעב ביום רביעי, בגלל דחיית הבקשות המתמשכת , והסלמה נגדם במשך יותר מחודש.
ממועדון האסירים נמסר כי "הנהלת בתי הכלא, במהלך דיכוי חדש העבירה עשרה אסירים מהכלא, ואמרה להם שאם הם יבצעו את שביתת הרעב, תעביר אותם לצינוק.
הצינוק אינו מתאים אפילו לחיות, ומלא חרקים, מה גם שחלק מבין האסירים חולים עם בעיות בריאות כרוניות. "
הוא הוסיף כי "הנהלת בתי הכלא השמידה את כל רכושם של האסירים, בדיכוי שבוצע באוקטובר האחרון, ואז העבירה את חלק מהאסירים לכלא 'נפחה', למעט קבוצת אסירים חולים שהוחזקה בתנאים קשים.

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

*- מתוך צי המטוסים של חברת אל על ברשותם 12 מטוסי דרימליינר 787 .
ג'ון ברנט מי שעבד כמנהל איכות ובקרה בחברת בואינג במשך שלושה עשורים, לאחרונה עזב את החברה, בין היתר, בגלל דאגותיו בנושאי בטיחות של 787 Dreamliner.על כל פנים הוא אינו מסכים לבניי משפחתו לטוס במטוסים אלו.

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

*- גורמים צבאיים מזהירים את נתניהו כי סיפוח בקעת הירדן יביא לקריסת הסכם השלום עם ירדן.

קרדיט:אברהם תמקר מקבוצת נציב

*- מנהיג צבאי של hts חוסל באידיליב סוריה בתקיפה אווירית, ככל הנראה ע"י ארה"ב. לפי תצלומי הפגיעה החימוש ללא ראש נפץ, על מנת למנוע פגיעה בבלתי מעורבים.. פגיעה ישירה באדם בתוך רכב.

*-אל מייאדין: רקטות נחתו בבסיס שבו יש הוכחות צבאית אמריקאית במחוז אנבר שבעירק.

*- השר יובל שטייניץ אומר : "בשישה חודשים הקרובים תהיה הכרעה בנושא האיראני לכאן או לכאן"

"צריכים ממשלת אחדות כי עלולה לפרוץ מלחמה עם איראן בחצי השנה הקרובה. לכן נתניהו חייב להיות בראשות הממשלה".

*- עיראק – מפקד חטיבה 20 במיליצייה השיעית חוסל.

*- מחשש לגורל מפעל הפטרוכימיה הגדול ביותר באיראן לאחר שהמפגינים ניסו להתקרב אליו – הפעילו משמרות המהפכה האיראנים,לראשונה טנקים,נגמשים ומקלעים כבדים כדי לעצור את התקדמות המפגינים . החשש האיראני הוא שהמפגינים ינסו להעלות באש את כל המתחם ובכך ייגרם נזק של מיליארדים לאוצר המדינה מלבד העובדה שיתשתרר מחסור חריף בבנזין . עד כרגע שלום למתחם!!

*- איראן מקווה לפתח את קשריה עם האיחוד האירופי. רק אתמול לא הפסיקו לאיים עליהם. אחרי שראו שאף אחד לא "שם" על האיומים שלהם -שינו את הטון . שיטה פרסית עתיקה.

*- ח'אלד בן סלמאן הסעודי: הגיע הזמן שהתימנים יעמדו מאוחדים מול פרויקט ההרס האיראני.

*- עיתון אמריקני חושף: המשטר האיראני מטיל על התושבים "כופר" למסירת גופות בני משפחותיהם שהיו בין המפגינים שנהרגו בעימותים עם המשטר.

*- דיפלומט אירני: "בין אם נרצה ובין אם לא, המצב הפנימי של מדינתנו תלוי ביחסינו האזוריים והבינלאומיים, והמצב הכלכלי והחברתי במדינה לא ישתפר אלא אם היחסים עם סעודיה ושאר מדינות המפרץ, כמו גם אירופה ואמריקה, ישתפרו".

*- לראשונה גורמים רישמיים באיראן מפרסמים היכן נהרגו מפגינים :

*- מפה המראה את האזורים באיראן לפי דרגת הפיתוח שלהם . הכהה ביותר=המפותח ביותר:

 

 

 

 

כתיבת תגובה