חשש ממלחמת סחר בין ארה"ב ל-צרפת

וושינגטון עשויה להטיל מס, על מוצרים צרפתיים בסכום של 2.4 מיליארד דולר, בגלל המס הדיגיטלי, שהטילה פריז על חברות דיגיטליות אמריקאיות, כך הציע משרד הסחר האמריקני.

פריז קוראת לוושינגטון "להימנע משפת האיום" בנושא המס.
נציגת הסחר האמריקנית הצהירה בהודעתה, כי "צרפת מנהלת מדיניות מפלה נגד חברות דיגיטליות אמריקאיות, ולאור צעד זה, ארצות הברית עשויה להטיל עד 100 אחוז מס, על סחורות צרפתיות בשווי של עד 2.4 מיליארד דולר".

בהצהרה צוין כי וושינגטון השלימה את החלק הראשון של החקירה, "על המס הדיגיטלי הצרפתי, ומצאה כי המהלך מפלה חברות אמריקאיות, ובמיוחד נגד החברות גוגל, פייסבוק, אפל ואמזון."

שר האוצר הצרפתי ברונו למר הגיב לאיום האחרון של ארה"ב, להטיל מסים על סחורות צרפתיות, וראה בכך "משהו בלתי צפוי מבעל ברית", וציין כי האיחוד האירופי יגיב.

"אם יוטלו מסים בארה"ב, האיחוד האירופי יהיה מוכן להגיב", אמר היום (שלישי) ברונו למר לרדיו קלאסיק.

השר הצרפתי אמר כי האיום האחרון של ארה"ב בהטלת מסים, "בלתי מתקבל על הדעת, אנחנו לא ציפינו לזה מבעל ברית."

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, נשבע לאחרונה להגיב על מסים חדשים, שהטילה צרפת על חברות דיגיטליות בארה"ב.

נשיא צרפת עמנואל מקרון הודיע מאוחר יותר, כי הגיע ל"הסכם טוב מאוד "עם ארצות הברית, בנושא מסים על ענקיות האינטרנט, והדגיש כי צרפת תפצה את אותן חברות, לאחר שהגיעה להסכם בינלאומי בנושא זה.

במסיבת עיתונאים משותפת, עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, אמר מקרון כי מדינות ה- G7 הסכימו "להגיע להסכם בשנת 2020, במסגרת ארגון השיתוף והפיתוח הכלכלי", על המס הבינלאומי על חברות האינטרנט.

קרדיט : עמרם אל מקבוצת נציב

Image result for usa france

 

 

כתיבת תגובה