צבא עיראק איבד השליטה על העיר נג'ף וסולימני חש למקום בראש 520 לוחמים

הסיוט של ממשלת עיראק,ובוודאי של ממשלת איראן התגשם בימים האחרונים דווקא בעיר הקדושה לעדה השיעית – נג'ף.

לאחר שבסוף שבוע שעבר הצליחו המפגינים,בני העיר, שרובם המכריע ממוצא שיעי , להשתלט על מתחם הקונסוליה האיראנית בעיר, המטפלת בעיקר בעולי הרגל הרבים המגיעים מאיראן , ולהעלותה באש, תמונות שהתפשטו במהירות בכל העולם ויצרו את הרושם כי השליטה האיראנית על עיראק הולכת ונשמטת,החליטה הממשלה האיראנית להעלות הילוך בטיפול בנושא ביד קשה.

איראן נתנה הוראות ברורות ללוחמי המיליציות העיראקיות-שיעיות הנתונות למרותה, להתחיל לטפל במפגינים ביד קשה ולפתוח באש בכינון ישיר לעברם על מנת להרתיעם ולסלקם מהרחובות.

ואכן, המיליציות מלאו את הפקודות,הלא חוקיות בעליל עפ"י החוק הבין לאומי,והרחובות התמלאו דם. הרוגים ופצועים רבים נפלו ברחובות העיר אך הדבר לא ריפה את ידי המפגינים שהמשיכו בהתנגדותם במלא העוז.

צמרת המשטר האיראני הבינה כי היא בצומת החלטות קריטית המשליך ישירות גם על  המצב בארצם הם ושלחו לשם את הגנרל סולימני כדי שיפקח אישית על כיבוי אש המרד בעיר הקדושה המקרינה לכל עבר.

הגנרל סולימני,שראה את המצב בשטח מקרוב, באמצעות דו"חות מודיעין שהגיעו לשולחנו ע"י אנשיו במקום , הבין כי צבא עיראק איבד לראשונה ,מאז החל גל ההפגנות במדינה לפני יותר מחודש, את השליטה הבטחונית בעיר וכי כל האזור נתון בשליטת המפגינים ,הוא חש למקום והביא איתו כוח צבאי מיומן של משמרות המהפכה האיראנים ,המונה כ-520 לוחמים, על מנת לנסות ולדכא מיידית את אש המרד שפרצה לחופשי לחלל המדינה.

במקביל פנה מושל המחוז  בקריאת חירום לממשלת עיראק לשלוח בדחיפות תגבורות צבאיות לעזור להפסיק את שפיכות הדמים אחרת יש סיכוי שערים נוספות ברחבי עיראק יראו וינסו לחקות את מה שקרה בנג'ף.

תמונה

כתיבת תגובה