מבזקי חדשות ליום 30.11.2019 . מתעדכן

*- החות'ים בתימן מסרו כי הצליחו להפיל ביום שישי מסוק אפאצ'י, השייך לסעודיה, סמוך לגבול תימן-ערב הסעודית, ושני הטייסים נהרגו.

דובר כוחות החות'ים, יחיא סרעא, אמר בפוסט בטוויטר כי "מסוק אפאצ'י סעודי הופל על ידי טיל קרקע-לאוויר, ושני טייסיו נהרגו כשהמסוק נשרף לחלוטין".

*- רוסיה עומדת בקשר עם ישראל כדי לקדם את שחרורו של אסיר ביטחוני דרוזי מהכלא הישראלי, כך מסרו גורמים פלסטיניים לעיתון "הארץ "ביום חמישי.

קרובי משפחתו של האסיר, סדקי אל-מקט, מהעיר הדרוזית, מג'דל שמס, אמרו כי ישראל הבהירה כי היא מוכנה לשחרר אותו אם הוא יועבר לסוריה ולא ישוב לביתו שברמת הגולן.

*- שר החוץ הטורקי, מבלוט צ'בושאולו, האשים את נשיא צרפת, עמנואל מקרון, בכך שהוא "נותן חסות לטרור", זאת לאחר שמקרון גינה את המתקפה של טורקיה בסוריה נגד מיליציית ה- YPG.

*- שגריר רוסיה בלבנון, אלכסנדר זאסיפקין, האשים ביום חמישי את ארצות הברית בכך שהיא דוחפת להקים ממשלה טכנוקרטית בלבנון, וזאת במטרה כדי להדיר את חיזבאללה מהממשלה החדשה.

*- משרד הפנים הגרמני הפריך את הדיווחים כי הוא מתכוון לאסור את פעילות מפלגת חיזבאללה בגרמניה.

*- מזכ"ל נאט"ו, ג'נס סטולטנברג, אמר כי ארצות הברית תשלם פחות בתקציב הברית הצבאית של נאט"ו החל מהשנה הבאה, ובהתאם לכך גרמניה תמלא את הפער.

במסיבת עיתונאים משותפת ביום חמישי בפריז עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון, אמר סטולטנברג כי סוכם על נוסחת חלוקת עלויות חדשה וכי "ארצות הברית תשלם פחות, גרמניה תשלם יותר", כך על פי דיווח של AP.

*- בוליביה הודיעה היום (חמישי) כי תחדש את קשריה הדיפלומטיים עם ישראל לאחר עשור בו נותקו היחסים בין המדינות.

מנהיג ממשלת המעבר של בוליביה אמר בשיחה עם העיתונות הזרה: "אנו הולכים להחזיר את היחסים עם ישראל."

קשריה של דרום אמריקה עם ירושלים נותקו על ידי נשיא המדינה לשעבר, אוו מוראלס, במחאה על התקיפות של ישראל ברצועת עזה.

*- איראן, סין ורוסיה יקיימו בשבועות הקרובים את התרגילים הצבאיים המשותפים אי פעם שלהם, שלדברי המנהיגים נועדו להעביר "מסר לעולם" על שיתוף פעולה צבאי מוגבר בין המדינות הסוררות.

*- שר החוץ האיראני, ג'וואד זריף, דיבר בטלפון עם מנהיג הג'יהאד האיסלאמי, זיאד אל-נחלה, כדי להביע את תמיכתה של איראן ל"התנגדות האמיצה של הארגון בעימות נגד התוקפנות הציונית ברצועת עזה", כך על פי דיווחים פלסטינים ואיראנים.

על פי ערוץ הטלוויזיה Palestine Today, האיראנים קראו למנהיג הארגון הפלסטיני לשבח את "הגבורה ועמידה האיתנה של העם הפלסטיני נגד האויב הציוני".

על פי הדיווחים בשיחת הטלפון שהתקיימה השבוע בין זריף לאל-נחלה, הודה מנהיג הג'יהאד האיסלאמי לאיראן על תמיכתה והבטיח כי הארגון הפלסטיני ימשיך להיאבק נגד "הפרויקט הציוני".

*- שני הצדדים, הישראלים והאיראנים, מתמודדים כעת עם השלב המסוכן ביותר. מנהיגים ושרים גם מישראל וגם מאיראן תקועים בתוך במצור פוליטי מבית. המנהיגים והשרים בשני הצדדים לא יכולים או אינם רוצים לפתור את הבעיות הכלכליות והחברתיות שלהם מבית, ונראה שהם עכשיו יותר מתמיד יהיו יותר אגרסיביים ואפילו הרפתקניים.

*- שר החוץ של ירדן אמר ביום שני כי ישראל תשלם את המחיר על התעלמותה מהקהילה הבינלאומית והמשפט הבינלאומי, כך על פי דיווח של Quds. איימן ספאדי אמר את דבריו במהלך ישיבת חירום של שרי החוץ הערבים בעמאן.

*- בכירים פלסטינים הצהירו היום (שני) על קיום מחאות ביום שלישי נגד הצהרתו של מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, בנוגע לחוקיות ההתנחלויות בגדה המערבית.

בכירים פלסטינים מפלגים שונים הכריזו על "יום הזעם" שצפוי להתקיים ביום שלישי – על פי הדיווחים הפגנות יתקיימו בסמוך למחסומים צבאיים ברחבי הגדה המערבית.

חבר מפלגת פתח, עבאס זכי, אמר כי התנועות העממיות מכוונות "לשים קץ לשליטה של ישראל בשטח, לפעילותה בהתנחלויות, לרציחות ולאלימות של מתנחלים ולהפרות סדר נגד פלסטינים".

קרדיט : אברהם תמקר – מקבוצת נציב

*- צרפת במסר לנסראללה: "אינך יכול יותר להמשיך להחזיק מדינה שלמה כבת ערובה ".

*- ראש ממשלת עירק, אדל עבדול מהדי, הודיע ביום שישי על התפטרות ממשלת עירק.

*- מניין ההרוגים מההפגנות בעירק עלה על 400, לפי כתב של רויטרס, שציטט את מקורות המשטרה ובית החולים היום יום שישי.
הכתב, שנשען על מקורות משטרתיים ורפואיים, אמר שמספר ההרוגים בהפגנות נגד השלטון שנמשכו כבר חודשיים הגיע ל408 לפחות, רובם מפגינים בלתי חמושים.
אצל האירנים לקח שבועיים להרוג כמות של 400 לעומת זאת לעירקים לקח חודשיים.

*- כתב אל-ערביה דיווח על עימותים בין מפגינים לכוחות הביטחון מול מפקדת משטרת ד'י קאר ביום שישי. העימותים המחודשים, על פי מקורות רפואיים אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי לפחות שלושה מפגינים נהרגו.

הגורמים ציינו "באל-ערביה" כי המפגינים שרפו את מטה הגדוד ד'י קאר הראשון, דרומית לנסיריה, וצרו על מפקדת המשטרה.

*- עיראק: מפגינים חוסמים מספר כבישים ראשיים וחשובים במרכז כרבלא. בנוסף דיווח על שריפת 4 מכוניות של כוחות הביטחון בנסיריה.

*- כוחות רוסיים תקפו בסיס צבאי בעיר "עין עיסא" ,בפרובינציה הסורית ראקה, בירי פגזים על כוחות טורקיים, והפלגים הנאמנים להם, הכוחות הטורקיים הגיבו בהפצצה דומה.
מצפה הכוכבים הסורי לזכויות אדם מסר הבוקר, (חמישי) כי הבסיס הרוסי ירה כ -5 פגזים, לעמדות הפלגים הנאמנים לטורקיה, ואילו כוחות טורקיים ירו כ -5 פגזים, שנחתו בסביבת הבסיס הרוסי.

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

*- סוכנות הידיעות הסורית הרישמית -סאנא- הצבא הסורי הפיל כטב'מ טורקי באזור קאמישלי בצפון מזרח המדינה.

*- שר ההגנה התימני,המשתף פעולה עם האיראנים הצהיר כי 'צבאו השיג נשק אסטרטגי ועל כל האוייבים לדעת שהמלחמה האמתית עדיין לא החלה'.

*- בכיר מאוד בחטיבת אלקודס הפלסטינית- חוסל בנסיבות עלומות.

*- צבא איראן: מטוס ריגול זר הופל מעל עיר איראנית בעלת מתקני נפט וגז

 

 

כתיבת תגובה