הצלחה אמריקאית במאבקי השליטה עם איראן על עיראק-מושל מחוז נינווה

דיווח המגיע מעיראק טוען כי מועצת נבחרי מחוז נינווה בעיראק בחרה באלוף בדימוס נג'ם אלג'בורי – اللواء المتقاعد "نجم الجبوري" למשרת המושל החדש של המחוז.

האלוף אלג'בורי היה בעבר מפקד המבצעים של צבא עיראק במחוז נינווה וניהל באופן אישי את כל הלחימה נגד כוחות דאעש שהשתלטו על חלקים מהמחוז. הצלחותיו הצבאיות דברו בעד עצמם והוא רכש לעצמו תהילה של גיבור בעיני בני עמו מה שהיה לצנינים יעיני האיראנים שהבינו כי הוא מתחרה נגדם על אהדת העם העיראקי.

הגנרל קאסם סולימני – מפקד כוחות החוץ של משמרות המהפכה האיראנים, שאחראי גם על חזית הלחימה בעיראק, פנה ישירות לבכירי השלטון בעיראק ולחץ עליהם לפטר את הגנרל אלג'בורי – המוצלח מדיי של צבא עיראק . וכך אמנם נעשה.

יש לציין כי הגנרל אלג'בורי גר שנים רבות בארה"ב עם משפחתו וכנראה הוא מטבעו "אוהד" את האמריקאים המנסים אף ,כמו הרוסים בסוריה,לרכוש השפעה על הפיקוד הבכיר של צבא עיראק .

הדחת אלג'בורי מהפיקוד הבכיר של צבא עיראק בוצעה על ידי הדרג הבכיר של ממשל עיראק הידוע בציותו להוראות מאיראן.

מינויו ,בימים האחרונים ,למשרת המושל החדש של מחוז נינווה ,הציף לפני השטח את המאבק העז בין ארה"ב לאיראן על עמדות השפעה בעיראק. ועצם מינויו נחשב לא רק כניצחון אמריקאי אלא גם כהישג למפגינים בכל רחבי עיראק הלוחצים על ממשלת עיראק לסלק כל נוכחות איראנית מאדמת המדינה.

אין ספק, הגנרל אלג'בורי,נחשב כעת,בעיני האיראנים,כ-"מת מהלך" וככל הנראה האיראנים ינסו כרגע לחסלו כדי להסיר אבן נגף רצינית מדרכם להשתלטות מלאה לא רק על המערך הפוליטי של עיראק אלא גם על סגל הפיקוד הבכיר של צבאה.

הגנרל נג'ם אלג'בורי העיראקי:

תמונה

 

כתיבת תגובה