מקרון: ברית נאט"ו חייבת לקיים דיון מעמיק על עתידה

מנהיגי נאט"ו חייבים לקיים דיון מעמיק על עתיד הברית הצבאית ועל כיצד ניתן לשפר את היחסים עם רוסיה, כך אמר ביום חמישי נשיא צרפת, עמנואל מקרון.

לקראת ועידת פסגה של מנהיגי נאט"ו, שצפויה להתקיים שבוע הבא בלונדון, מקרון קיים בפריז דיונים מקדימים עם מזכ"ל נאט"ו, ג'נס סטולטנברג.

במהלך מסיבת עיתונאים משותפת אמר מקרון כי "ברית אמתית היא לא מילים, אלא החלטות ופעולות – לכן אני רוצה שנקיים דיאלוג אמיתי בין בנות הברית [של נאט"ו]".

דבריו של מקרון מגיעים שלושה שבועות בלבד לאחר שאמר כי ברית נאט"ו עוברת "מוות מוחי".

בהקשר זה, מקרון אמר כי הוא שמח שההערות האחרונות שלו שימשו "קריאת השכמה" והוסיף כי זה "יהיה חסר אחריות להמשיך ולדבר רק על סוגיות פיננסיות וטכניות".

נשיא צרפת גם הביע צער על כך כי שתי ועידות נאט"ו האחרונות התמקדו "רק בכיצד להקל על העלויות הכספיות של ארצות הברית".

מאז שהגיע לבית הלבן, לפני כמעט שלוש שנים, טען נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, כי המדינות החברות בברית נאט"ו לא צריכות לצפות שארצות הברית גם בעתיד תישא בחלק העיקרי של עלויות צבא נאט"ו.

נכון להיום, ארצות הברית מוציאה על צבא נאט"ו יותר כסף מאשר כל 28 מדינות הברית האחרות גם יחד.

במהלך ועידת הפסגה של מנהיגי נאט"ו, שתתקיים בלונדון (4-3 בדצמבר), טראמפ צפוי לחזור על דרישתו ממדינות אירופה וקנדה, להגדיל את הוצאות הביטחון שלהן לטובת ברית נאט"ו.

מקרון הוסיף כי ברית נאט"ו זקוקה לבהירות רבה יותר במטרה שלה וכן גם להתמקד באויבים משותפים, שלדברי מקרון אלו לא רוסיה ולא סין, אלא קבוצות קיצוניות.

"האויב המשותף של הברית שלנו זהו הטרור, אשר פגע בכל המדינות שלנו", כך אמר מקרון.

קרדיט: אברהם תמקר – פרדס+ מקבוצת נציב

כתיבת תגובה