מכון וושינגטון – לבנון בשיתוק כלכלי בדרך לפשיטת רגל

ממכון וושינגטון למדיניות המזרח התיכון טוענים כי פשיטת הרגל של לבנון בעיצומה, מדברי אחד המומחים לענייני לבנון בבית הנבחרים האמריקני.

פשיטת הרגל של לבנון נמצאת בפתח והממשלה לא תוכל לשלם את שכרם של העובדים במגזר הציבורי. הדו'ח מתריע כי כל ממשלה שתנסה לקום ושתתמוך בארגון הטרור חיזבאללה תוביל את המדינה לבידוד בתרחיש דומה לזה של ונצואלה.

תוצאת תמונה עבור شلل اقتصادي

הדו'ח מקיף וארוך מאוד להלן תמצית מסקנותיו העיקריות :

1.חיזבאללה ישתמש בכלי הנשק שלו נגד המדינה וינטרל את צבא לבנון.

2. העם לא יתפשר על הקמת ממשלה חדשה המורכבת מפוליטקאים משוחדים .בהנחה שתוקם ממשלה המורכבת מטכנוקרטים ואנשי מקצוע בלבד ,השקט יחזור לרחובות.

3.ממשלה הנאמנה לחיזבאללה פירושה בידוד נוסף של לבנון במזרח התיכון ובעולם, מה שעלול להפוך את לבנון לוונצואלה של הבמזרח התיכון.

4.בדו"ח נמסר כי חיזבאללה מודאג מהקמת ממשלה טכנוקרטית שלבסוף תחליט על פרוז נשקו והלאמת נכסיו.

5.הדו"ח מזהיר כי המשך פעולות ההפחדה של חיזבאללה את האזרחים ביישובים אחרים, בעידודה של באירן יהפוך המצב בלבנון כפי שקרה בעירק,וברחובות טהראן.

6.הדו"ח מזהיר כי חיזבאללה יעשה ככל יכולתו להתנגד לשינוי שלא על פי רצונו ויעשה מאמץ גדול יותר לפרק את צבא לבנון. סביר להניח שחיזבאללה בסופו של דבר ישתמש בכלי נשק משלו נגד העם אם כל השיטות האחרות שלו לשלוט במדינה ייכשלו.

7.מומחי הדו'ח ממליצים לממשלת ארה'ב להטיל סנקציות נגד עון, יו"ר הפרלמנט הלבנוני, נביל ברי, ושר החוץ ג'ברן בסיל, לא רק בגלל היותן בעלות בריתו הבולטות ביותר של חיזבאללה, אלא גם משום שהן הדמויות הפוליטיות המושחתות ביותר בלבנון והכי מאוסים על ידי התושבים.

בסוף הדו"ח הדגיש מומחה מהפרלמנט האמריקאי : מסתבר כי איראן אינה גורם במתן יציבות, בין אם בלבנון ובין אם בעירק, ולכן אל לנו לסבול יותר את כוחה האזורי. בעוד הנשק של איראן מועבר ללבנון כאמצעי לשליטתה במזרח התיכון, על הקהילה הבינלאומית לשים לב ולהבין את הקשר העמוק בין איראן לחיזבאללה בלבנון ולדאוג שאיראן לא תפיק תועלת מהמשבר הכלכלי בלבנון.

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

תוצאת תמונה עבור شلل اقتصادي

 

כתיבת תגובה