איראן מנתה מפקד חדש למזרח סוריה בניסיון לבלום תקיפות האוויר באזור

על פי רשתות התקשורת המקומיות במזרח סוריה, איראן מינתה מפקד צבאי חדש לכוחות משמרות המהפכה האיראניים בעיר אלבוקמל, שאיראן מייחסת לה חשיבות רבה, ושם מרוכזים המיליציות השיעיות, שנבחרו על ידי משמרות המהפכה בזהירות רבה, במיוחד כאשר איראן מחשיבה את העיר, בחלק מהמסדרון היבשתי העובר דרך סוריה וביירות בואכה לים התיכון.

מיהו הבכיר החדש?
האלוף זולפיקאר, שהוא אזרח איראני, מונה לאחרונה כמפקד צבאי ראשי לכוחות משמרות המהפכה האיראנים (IRGC) בעיר אלבוקמל במקומו של חג'ג 'סלמאן, שהוחזר לאירן – כך דווח רשת פרת פוסט.

הרקע של הבכיר החדש, שמונה לפקד על המיליציות של איראן באלבוקמל, אינו ידוע, במיוחד ב-14 החודשים האחרונים מאז מינויו של חאג 'סלמאן.

המינוי החדש מגיע בתקופה בה איראן החלה לאחרונה בהקמת בסיסים צבאיים חדשים במזרח מחוז דיר א-זור, בעיקר בעיר אלבוקמל, ובאזור המדברי שליד העיר אלמאייאדן שבפרבריה המזרחיים של מחוז דיר א-זור, בשילוב עם האצת ההתפשטות הצבאית האיראנית במחוז למרות התקיפות מהאוויר בטילים על עמדות המיליציות האיראניות בשטח הסורי.

המינוי החדש ממחיש בבירור את נחישותה של איראן להרחיב את השליטה שלה באזור כולו.

Image result for ‫הסהר השיעי‬‎

מאז 2017, מיליציות איראניות השתלטו על העיר מאיידן ואלבוקמאל שבמחוז דיר דיר א-זור, גייסו את כל משאבי האזור לטובתה, וגייסו מאות צעירים מהאזורים הכפריים המזרחיים של מחוז דיר א-זור, תוך ניצול העוני המחפיר בו חיים תושבי האזור.

ההערכה כי מינוי קצין כה בכיר משורות משמרות המהפכה האיראנים ע"י הגנרל קאסם סולימני ממחיש כי הם לא היו מרוצים מתפקודו של המפקד הקודם שלא הצליח למנוע את התקיפות האוויריות הבלתי פוסקות על כוחות גייס קודס שהשתלט על כל מזרח סוריה .

איראן רואה באזורים הנ"ל חוליה קריטית במערך הגשר היבשתי מטהרן לים התיכון, דרכו היא מבקשת להעביר נשק כבד וחדיש הן ליחידות צבא סוריה הנאמנות לה , הן למיליציות השיעיות הפועלות מטעמה בסוריה והן לחיזבאללה שבלבנון כך יוכל להגביר את השתלטותו על לבנון כולה ולהפכה לקולוניה איראנית במסגרת הסהר השיעי.

תפקידו של הגנרל האיראני החדש שמונה לפקד על מזרח סוריה נועד גם לנסות ולהשלים את מערך הטילים הבליסטיים שהוקם באזור כך שיוכל לפעול גם נגד מטרות ישראליות ,מערך שהותקף בשנים האחרונות מספר רב של פעמים כך שלא התאפשר לו אפילו להתחיל ולהוות איום על ישראל.

הגשר היבשתי מטהרן לים התיכון:

Image result for ‫הסהר השיעי‬‎

 

 

 

כתיבת תגובה