רוסיה: מורדים מתכננים תקיפות כימיות בסוריה כדי להפיץ תמונות מבוימות

רוסיה הזהירה כי חברי ארגון המורדים "היאת תחריר א-שאם" (HTS) וחברי ההגנה האזרחית הסורית מתכננים לבצע פיגועים כימיים ברחבי סוריה, וזאת במטרה להפליל את כוחות הממשלה הסורית, וכך להמציא עילה לפעולות תוקפניות אפשריות על הצבא הסורי.

"בכמה ערוצים קיבלנו אישור לדיווחים על לוחמים של מפקד השטח, אבו מליק, מארגון תחריר א-שאם, בשיתוף עם ארגון ההגנה האזרחית הסורית, מתכננים לבצע פרובוקציות הכוללות תקיפות אוויר מבוימות עם שימוש בנשק כימי באזורים מאוכלסים של אזור אידליב", כך על פי הצהרה שפורסמה ביום שלישי על ידי משרד ההגנה הרוסי.

"חמושים בוחרים תושבים מקומיים על מנת שישתפו פעולה בצילומי סצנות, המתארות את התוצאות של התקיפות האוויריות ושימוש בחומרים רעילים", הוסיפה ההצהרה.

בהצהרה של משרד ההגנה הרוסי נטען עוד כי תושבי העיירה סרמדה, בצפון מערב סוריה, ראו בתחילת החודש קבוצת אנשים לא מזוהים ושלוש משאיות שהובילו מכולות שונות עם כימיקלים לא ידועים.

"אחד הרכבים הוביל ציוד וידאו מקצועי ושברים של פגזי אוויר וארטילריה עם סימני זיהוי רוסיים", הוסיפה ההצהרה.

באותו הקשר משרד החוץ הרוסי הוסיף כי חמושים מתכננים לצלם תמונות מזויפות של מתקנים אזרחיים, שהושמדו לכאורה בתקיפות אוויריות, בהפגזות ארטילריות וכן גם לביים תקיפות כימיות במחוז אידליב, ולאחר מכן לפרסם את הסרטונים במדיה החברתית כדי להאשים את ממשלת סוריה ורוסיה במעשיהם. נגד אזרחים.

ארצות הברית הזהירה לא פעם בעבר שהיא תגיב צבאית ובחריפות אם משטר אסד בסוריה יעשה שימוש בנשק כימי.

קרדיט: אברהם תמקר – פרדס+ מקבוצת נציב

 

כתיבת תגובה