מבזקי חדשות ליום 26.11.2019 . מתעדכן

*- גנרל קנת' מקנזי, מפקד CENTCOM, סוג של רמטכ"ל צבא ארה"ב, התייחס לכוחות אותם השאירו האמריקאים בסוריה ואמר: "יש לנו עכשיו כ-500 חיילים אמריקאים באזור המזרחי, מדיר א-זור ועד חסכה. בכוונתנו להישאר באזור הזה ולעבוד עם בעלי הברית שלנו ה-SDF." הדברים נאמרו במסיבת עיתונאים שנערכה שלשום בבחריין. (קרדיט:אורי לוי)

*- מתקני זיקוק נפט בסוריה הותקפו מהאוויר, דיווחים על הרוגים ופצועים.

*- סוריה: דיווחים על מתקפה אווירית רוסית בצפון חאלב בין אל באב לג'רבאלוס כשההתמקדות היא במכליות נפט.

*- רויטרס חשפה בחקירה ביום שני, פרטים על תכנית התקיפה האיראנית שהוביל המנהיג העליון עלי חמינאי נגד סעודיה.

ארבעה חודשים לפני מתקפת המל"טים על מתקני נפט בארמקו הסעודית, התאספו גורמי הביטחון האיראניים במתחם מבוצר בכבדות בטהראן, כך נמסר מהסוכנות. בין הנוכחים היו מפקדים בכירים של משמרות המהפכה, שתפקידם כלל פיתוח טילים ופעולות סמויות.

*- אתמול הוציאו החות'ים לפועל מתקפה גדולה על בעלות הברית בהובלת סעודיה הממוקמים בעיר הנמל מוקה צפונית למצרי באב אלמנדב . במהלך המבצע ירו החותים 9 טילים בליסטיים ושגרו 20 כטב"מים מתאבדים שיתפוצצו על הכוחות . לטענת החותים היו לסעודיה ובעלי בריתם 350 פצועים והרוגים.

*- המצב הכלכלי בלבנון ממשיך לשבור שיאים שלא נראו כמותם משנת-1995

רוב המסעדות והברים בלבנון הפסיקו לקחת כרטיסי אשראי, במקום זאת דרשו מהלקוחות תשלום במזומן לשלם לספקים.מאות מסעדות ובתיי קפה אחרים הגבילו את התפריטים שלהם, ואינם יכולים לשלם עבור סחורות מיובאות בדולרים.

דיירים מבוהלים החלו לבקש לשלם את שכר הדירה בפאונד, אך בעלי הבית מבקשים לקבל אותם בשווים בשוק השחור,כלומר 2 פאונד לדולר ." (קרדיט:מאיר בר)

*- על פי הדיווחים של ארגוני זכויות אדם, הצפיפות בבתי כלא איראניים, ובתי כלא עם מפגינים במחוזות איראניים שונים, נוראיים, חסן ח'ליל עבאדי, ראש עיריית אל-ראי, דרומית לטהראן, חושש מתנאי העצורים בכלא "וושאבויה".

חליל עבאדי מסר, "תנאי העצורים בכלא" וושאבויה "קשים מאוד מכיוון שבכלא חסרים האפשרויות הבסיסיות ביותר הדרושות לבני אדם."
השאלה הנשאלת היא, האם זה מדאיג את שלטונות איראן ? התשובה לא, ולא , ולא, כך לא ישתתפו בהפגנות הבאות, אם ישארו בחיים ללא גזר דין מוות על בגידה. (קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב)

*- איראן מסכלת מתקפה סעודית מכוונת נגד מקורות מפעלי הנפט .

עלי שמחאני, מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי העליון של איראן (SNSC), אמר כי אתמול ( ראשון ) האויבים רחשו מזימה לפתיחת מתקפה צבאית על מתקני האנרגיה א'סאלויה בדרום איראן, תוך כדיי תחבולות בנסיון כושל לצד המהומות האלימות האחרונות של התושבים באזור.

*- לאחר השמועה על הפיכה צבאית בעירק, הכחיש ראש סוכנות הטרור העירקית, סא"ל טאלב שגאטי, את הדיווחים על "הפיכה צבאית" ומעצר של גורמים באזור הירוק, בו שוכן מתחם הממשלה.

הוא גם הכחיש את כל ההצהרות שפרסמו סוכנויות ב"פייסבוק "ו"טוויטר" אמש, אמירות שדיברו על , אי ציות צבאי לממשלה ומעצרו של ראש הממשלה עאדל עבדול מחדי ".

*- נשיא מצרים א-סיסי שולח את בנו למוסקבה כנספח צבאי.

*- הנשיא דולאנד טראמפ מפטר את מפקד הצי האמריקאי.

*- השליח האמריקני המיוחד לעינייני סוריה, ג'יימס ג'פרי-

על איראן להפסיק מייד העברה של נשק בתוך סוריה,עלייה לחדול "ממלחמת הפרוקסי" משטחי סוריה .איראן מנסה לגרור את האזור להסלמה.

אני קורה לקהילה הבינלאומית להגביר את הלחץ ומאמצייה על משטרו של אסד , המטרות שאיראן מנסה להשיג אינן רצויות לשלום האזור יש להצמד ולכבד את החלטתה של מועצת הביטחון 2254.

כך דרש ג'אפרי במהלך דיון במליאת מועצת הביטחון שעסק סוריה.

כתיבת תגובה