סוללות פטריוט "שונו" ל-אס 400 לתרגול מתווה תקיפה ב-"דגל כחול 2019"

טייסים ישראלים במטוסי ה-"אדיר" – F-35I שהשתתפו בתרגיל האוויר הבין לאומי – "הדגל הכחול 2019 " שנערך בשמי ישראל , בדקו את כישוריהם לפעול באזורים המוגנים במערכות הגנה אווירית מודרניות, כמו S-400 של רוסיה, שהועברו לטורקיה השנה -כך דיווח אתר החדשות הרוסי "ספוטניק".

Related image

בגלל היעדרם של סוללות S-400 בפועל, ישראל ומשתתפים אחרים בתרגיל "דגל כחול", מארה"ב, גרמניה, איטליה ויוון, השתמשו בסוללות טילי פטריוט מתוצרת ארה"ב ששונו כך ש-"יתחפשו" לסוללות S-400, כך דווח באתר האינטרנט – Breaking Defense.

Image result for blue flag 2019

לא ברור כיצד בדיוק  שונו סוללות הפטריוט כך שיהיו תואמים ל- S-400, שיש לו  את הטווח פגיעה האפקטיבי כפול מאשר המערכת האמריקאית  וזמן תגובה מינימלי.

Image result for patriot missile

אתר האינטרנט – "ברייקינג דיפנס" כינה את התרגיל – "תרגול טוב" עבור מטוסי ה- F-35, שמעולם לא נתקלו למעשה בסוללות ה- S-400 בקרב אמתי.

עד כה טורקיה היא היחידה באזור המזרח התיכון שמחזיקה במערכת ההגנה האווירית המתקדמת, אם כי מדינות אחרות הביעו גם עניין לקנות אותה, כמו סעודיה.

אחת היריבות העיקריות של ישראל באזור, איראן, רצתה גם היא לקנות מערכות רוסיות, כך על פי בלומברג שציטטה  מקורות אנונימיים.

בתקשורת נמסר כי מוסקבה דחתה את ההצעה במטרה להימנע מהסלמת המתיחות באזור.

עם זאת, דיווחים סותרים מגורם תקשורתי ברוסיה, שציטטו גם הוא מקור אנונימי, אמרו כי מוסקבה מעולם לא קיבלה בקשות מטהראן לרכוש את סוללות טילי הנ"מ – S-400.

Related image

 

 

 

כתיבת תגובה