מי הוא- בהאא אבו עטא

מי הוא- בהאא אבו עטא

תמונה

בהאא אבו אל-עטא, ראש גדודי אל-קודס של הג'יהאד האסלאמי בעזה, הוא טרוריסט בכיר במובלעת החוף הנצורה. בעוד חמאס, מפלגת השלטון ברצועת עזה, איבד את השליטה ברחוב בשנים האחרונות, את הוואקום מילא אבו אל-עטאא, הנציג הראשי של טהרן בעזה.

הג'יהאד האיסלאמי בפלסטין היא תנועה ג'יהאדיסטית סונית, אך היא מגובה על ידי איראן, בהנחיית נשיאה, זיאד נחלה, המתגורר בדמשק.

אבו עטאא השתתף בתכנון פיגועים נגד "ישראל", ובייצור כלי נשק, ובשיפור יכולות שיגור הטילים לטווח הארוך. הג'יהאד האיסלאמי הוא הסיעה השנייה בגודלה ברצועת עזה לאחר חמאס, אשר הוערכה על ידי המודיעין הצבאי הישראלי כגורם שמגדיל את הסיכון להסלמה במובלעת החוף הנצורה, מכיוון שהוא אינו בשליטתו הישירה של חמאס ופועל באופן עצמאי למען האינטרסים שלו.

אבו אל-עטאא זוהה על ידי צה"ל כמי שהורה על ירי רקטות לדרום ישראל באפריל. על פי צה"ל, ה- הג'יהאד האיסלמי בראשותו מנסה לפגוע במטרות בישראל אך לשמור על פרופיל נמוך כך שחמאס לא יגלה את שאיפתו לערער את הפסקת האש לטווח הארוך בין חמאס לישראל.

דובר צה"ל לשעבר רונן מנליס אמר אז: "יש עשרות מדינות ברחבי העולם שמנסות לשפר את המצב ההומניטרי ברצועת עזה. באותו זמן יש אדם אחד בתוך עזה ואדם אחד מחוץ לרצועת עזה שמנסה לפוצץ אותו".

חמאס הוא כבר לא האיום הראשון ברצועת עזה. הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני אחראי לפיגועים אלימים רבים על כוחות צה"ל במהלך הפגנות מצעד השיבה הגדול לאורך גדר גבול עזה, כולל הרג ראשון של חייל ישראלי בגבול עזה מאז מבצע "צוק איתן" בשנת 2014 אז סמל אביב לוי נהרג על ידי צלף סמוך לקיבוץ כיסופים.

חייל נוסף נפצע מירי צלפים באזור, פחות משבוע לאחר שנהרג לוי. בסוף ינואר 2019 נפצע קצין צה"ל באורח קל באותו אזור לאחר שהקסדה שלו נפגעה מירי צלפים לאורך גדר הביטחון ברצועת עזה, בפיגוע שביצע הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני.

כמו סולימאני ונסראללה, העשויים כעת להיות בהישג ידו של הצבא הישראלי גם אבו אל-עטא  שרד כמה ניסיונות התנקשות, כולל במהלך שנת 2012.

בעוד שצה"ל ממשיך להחזיק את חמאס אחראי לכל מה שקורה ברצועה, נקמה ישראל נגד הג'יהאד האיסלאמי בחיסולו של אבו אלעטא.

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה