מי הוא – חסן נסראללה

מי הוא חסן נסראללה:

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה הוא המחבל השני הכי מבוקש בישראל. יליד 1960 בפרברים המזרחיים של ביירות, הצטרף לחיזבאללה לאחר הפלישה הישראלית ללבנון בשנת 1982 והפך למנהיג הקבוצה בשנת 1992 לאחר הריגת המזכיר הכללי לשעבר עבאס אל-מוסאווי.

"חיזבאללה בלבנון בראשותו של נסראללה הפכה להיות המפלגה הפוליטית הדומיננטית ביותר במדינה ותנועה חברתית גדולה לקהילה השיעית. תחת נסראללה התפתח חיזבאללה ממיליציה וקבוצת טרור לצבא טרור המסוגל להסב נזק חמור לישראל."

מאות נהרגו בהתקפות ברחבי העולם על ידי הקבוצה השיעית חיזבאללה, ואלפים נהרגו בעימותים צבאיים רבים בין ישראל לחיזבאללה במהלך השנים.

ביולי, במלאת 13 שנה למלחמת לבנון השנייה, הזהיר נסראללה כי "כל מלחמה תהיה גדולה יותר ממלחמת 2006 עבור ישראל ותעמיד אותה על סף היעלמות".

נסראללה אמר בראיון לאל-מנאר כי יהיו "הפתעות בשטח, באוויר ובים" במלחמה הבאה בין שני האויבים, והוסיף כי למפלגתו "יש נשק המשנה את  כללי המשחק, כולל טילים ומל"טים מדויקים, וכי קטע של 70 ק"מ מחוף ישראל , המתחיל מנתניה ומסתיים באשדוד יהיה תחת אש התנגדות. "

מאז מלחמת לבנון השנייה בשנת 2006, חיזבאללה בנה מחדש את הארסנל שלו עם כ -130,000 רקטות לטווח קצר וכמה אלפי רקטות שיכולות להגיע למרכז ישראל . לדברי כמה אנליסטים ישראלים, במלחמה הבאה עם חיזבאללה ניתן יהיה לראות בין 1,500 ל -2,000 רקטות שישוגרו לעבר ישראל מדי יום, לעומת 150 עד 180 רקטות שנורו מדי יום במלחמת לבנון השנייה. בעזרת איראן ,המפלגה עובדת על פרויקט טילים מדוייקים מאז 2013 ומנסה לבנות מפעלי טילים מדויקים בדרום לבנון, ביירות ועמק הבקעאה, תחת פיקוחם של קצינים בכירים מאיראן. למרות המערכה המתמשכת של ישראל במסגרת "המערכה בין שתי מלחמות" לשיבוש הפרויקט, החיזבאללה ייצר מספר טילי דיוק.

בנוסף לבנייה מחודשת של ארסנל שלה, כ -40,000 חיילי חיזבאללה צברו ניסיון רב בשדה הקרב בלחימה למען נשיא סוריה בשאר אל-אסד במלחמת האזרחים הנמשכה כבר יותר משמונה שנים במדינה.

ככל שיהיה סולימאני, נסראללה יכול להיות ברשימת החיסולים של ישראל, לאחר ששרד ניסיונות חיסול, שהאשימו בהם את מדינת היהודים , פעם עם תקיפה אווירית, פעם עם רעל ופעם עם התקפת טילים. נסראללה יודע שהוא מטרה, וב 13 השנים האחרונות הוא גר במחבוא עמוק מתחת למעוז המפלגה בפרבר הדחייה שבביירות.

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

Image result for ‫חסן נסראללה‬‎

 

כתיבת תגובה