מבזקי חדשות ליום 14-11-2019. מתעדכן

*- איראן הביעה שוב את תמיכתה בקיום שיחות פוליטיות בין המדינות האזוריות ואמרה כי הדיאלוג הוא האמצעי היחיד כדי להגיע להבנה קולקטיבית ופתרון יעיל לאתגרים העומדים בפני האזור.

"איראן תמיד הדגישה את חשיבותן של שיחות פוליטיות כפתרון יחיד לפיתרון הבעיות ולפיכך, טהרן תנצל את כל יכולתה בכדי לספק את העילה לדיאלוג בין המדינות האזוריות", כך אמר דובר משרד החוץ האיראני, עבאס מוסאווי, ביום רביעי.

מוסאווי הדגיש כי האזור זקוק לדיאלוג פנימי בכדי להימנע מעוינות וביטויים אלימים.

*- יושב ראש הוועדה לביטחון לאומי ומדיניות חוץ של הפרלמנט האיראני, מייטבה זונור, והמשלחת המלווה אותו, קיימו ביום שלישי פגישה עם יושב ראש מועצת העם בסוריה, חמדה סבאח, בדמשק.

במהלך הפגישה ציין סבאח כי התקיפות החוזרות ונשנות של ישראל על אדמת סוריה מאשרות את התיאום המלא עם שכירי חרב הטרוריסטים שנמצאים בסוריה.

לדבריו, התקיפות של ישראל הן ניסיון נואש לגבות את הטרוריסטים בסוריה, וזה מתרחש בכל פעם שצבא סוריה נלחם במלחמה נגדם, כך על פי SANA.

לאחר מכן הוא הצביע על שיתוף הפעולה והתיאום הקיים בכל הדרגים בין מועצת העם בסוריה לפרלמנט האיראני, והדגיש סולידריות מלאה עם העם האיראני והנהגתו אל מול איומים אגרסיביים חוזרים ונשנים על ידי כוחות המנסים לערער את חירותם.

*- גילוי נפט באיראן עשוי להיות ניסיון "לחבל" בהנפקה של ארמקו הסעודית ובעניין של סין להשקיע בה.

*- אסד אמר בראיון ל- RT כי פעולת החיסול של בגדאדי הייתה טריק, זאת מכיוון שהפוליטיקה האמריקאית "אינה שונה מהוליווד – היא נשענת על הדמיון. אפילו לא מדע בדיוני, דמיון בלבד".

נשיא סוריה הניח כי ייתכן שמנהיג דאעש נחטף, הוסתר או שהופעתו השתנתה באמצעות ניתוח.

*- הגנרל סלאמי אמר בטהראן ביום חמישי: "זכות ההגנה הלגיטימית מפני פשעי המשטר הציוני הייתה קיימת מאז ומעולם עבור האומה הפלסטינית והיא תישאר כך, אך המשטר הציוני מתקרב צעד אחר צעד לסופו המיועד עקב מהלכים ברברים אלה. .
הוא ציין כי העולם המוסלמי קרוב לסף הסובלנות שלו, והוסיף כי המשטר הציוני עצמו סולל את הקרקע לקריסתו על ידי המשך השתוללותו.

קרדיט: אברהם תמקר – פרדס+ מקבוצת נציב

*- רוברט פורד -שגריר ארה"ב לשעבר בסוריה ואלג'יריה וחבר בכיר במכון המזרח התיכון בוושינגטון בביקורת נוקבת על ממשל טראמפ ;

" וושינגטון עוברת ממדיניות אחת שגויה לאחרת כושלת בסוריה ומשלמת מחירים גבוהים עבור הנזקים שנגרמים לבנות בריתה".

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

*- מפקד משמרות המהפכה חוסיין סלאמי: "חלומנו לחסל את המשטר הציוני עתיד לקרות בקרוב".

*- 3 אנשי מודיעין סורי חוסלו במחסום דרכים ליד דרעא שבדרום סוריה .

*-

 

כתיבת תגובה