מבזקי חדשות ליום 28-10-2019. מתעדכן

*- למרות אזהרות המיניסטריונים והמחלקות באוניברסיטאות ובבתי ספר בעיראק שלא לשבות או שיהיו עונשי הרתעה,משתתפים הבוקר אלפי סטודנטים יוצאים בהפגנות הרחוב.

תמונה

*- מויטבה זנור, יו"ר הוועדה לביטחון לאומי ומדיניות החוץ של הפרלמנט האיראני, חזר על איומו כי ישראל "לא תתקיים יותר מעשרים
– שלושים דקות" אם תל אביב או ארצות הברית יעשו טעות.

"השתמשנו באסטרטגיה של לוחמה א-סימטרית. מה זה אומר? זה אומר להפוך את חוזקותיו של האויב שלנו לבלתי יעילים או פחות אפקטיביים – לנצל את החולשות שלהם. התמקדנו ועבדנו על הדברים האלה. המשטר [האיראני] יצר הרתעה", אמר זאנור לשדר החדשות של איראן 5.

*- נשיא עיראק, ברהם סאליח – הידוע זה מכבר כמנהיג פרו-אמריקאי – אמר שהוא כבר לא בטוח שהוא יכול לסמוך על ארה"ב כבעלת ברית וכי הוא מוכן "לכייל מחדש" את מערכת היחסים של עיראק עם מדינות אחרות, כולל איראן ורוסיה.

*- שר ההסברה של איראן, מוחמד ג'וואד אזרי-ג'הרומי, צייץ ביום ראשון כי מותו של אל-בגדאדי הוא "לא עניין גדול", והאשים את ארצות הברית בהקמת המדינה האיסלאמית. פשוט הרגת את היצור שלך, "צייץ אזארי ג'הרומי.

*-  אבו עזריאל, "הרמבו העיראקי" הותקף ע"י מתנקשים וחוסל בעת ששוחרר מבית החולים.

*-דיווח: 500 חיילים מצבא ארה"ב החלו לשוב לבסיסים אותם נטשו בעקבות תחילת המבצע של טורקיה בצפון סוריה.

*- כריס קוסטה, (לשעבר)בכיר במועצה לביטחון לאומי וטרור בממשל טראמפ, "השורה התחתונה היא: זה אוליי מעט מביך את האויב הצועד על עקביו אף על פי שחוסל מנהיגם, אבל האידיאולוגיה של הארגון בעיצומה – הצהרתו של טראמפ אוליי דרמטית "בגדדי מת", זה נשמע נחמד כל כך -בגדדי "לא מת" ודאע"ש מתחזק ".

*- נשיא עיראק, ברהם סאלח – הידוע זה מכבר כמנהיג פרו-אמריקאי – אמר שהוא כבר לא בטוח שהוא יכול לסמוך על ארה"ב כבעלת ברית וכי הוא מוכן "לכייל מחדש" את מערכת היחסים של עיראק עם מדינות אחרות, כולל איראן ורוסיה.

בראיון גלוי להפליא עם "Axios on HBO", אמר סאלח שהוא עדיין מעריך את הברית של ארצו עם ארה"ב, 16 שנה לאחר הפלישה של ארה"ב לעיראק. הוא רוצה לשמור על הברית הזו – אך הבהיר כי המדיניות של ממשל טראמפ מקשה על כך.

*-

כתיבת תגובה