מבזקי חדשות ליום 22-10-2019. מתעדכן

*- איראן מוכנה להגדיל את יצוא האנרגיה שלה לאפגניסטן כחלק מההסכמים שנחתמו בין שתי המדינות בחודש אוגוסט 2019.

במהלך ביקורו של שר האנרגיה האיראני, ראזה ארדקאנייאן, באפגניסטן בחודש אוגוסט, חתמו שתי המדינות על מזכר הבנות, אשר מביא להרחבת שיתוף הפעולה ביניהן במספר תחומים.

שיתופי הפעולה שהוסכמו בין המדינות כוללים שחזור ותיקון ציוד הזרמת החשמל של אפגניסטן, חיבור רשת החשמל של אפגניסטן לזו של איראן וגם סנכרון רשתות החשמל באפגניסטן. שני הצדדים מעוניינים גם ליזום פרויקטים של "אנרגיה מתחדשת".

*- עצרת האו"ם הפכה למכשול עבור ביקורו של ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, בטורקיה.

החלטתו של נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, להעלות בנאומו את נושא המחלוקת בקשמיר בעצרת הכללית של האו"ם, הביאה את מודי לבטל את ביקורו הרשמי בן יומיים בטורקיה.

מודי היה אמור לצאת לביקור רשמי בן יומיים בטורקיה בסוף החודש. מודי היה אמור להמשיך לטורקיה לאחר ביקורו הצפוי בסעודיה, ב-28-27 באוקטובר כדי להשתתף בפסגת "מגה השקעות", כך דווח על ידי התקשורת בהודו.

*- כ -80 מאנשי הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני שוחררו מהכלא המצרי ב -17 באוקטובר. חלקם נעצרו ללא משפט, ואחרים נידונו על ידי בית משפט לביטחון המדינה בקהיר על תנאי כלא ארוכים בגין חברות בארגון טרור ואיום על הלאום במצרים. ביטחון.

*- כ -80 מאנשי הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני שוחררו מהכלא המצרי ב -17 באוקטובר. חלקם נעצרו ללא משפט, ואחרים נידונו על ידי בית משפט לביטחון המדינה בקהיר לתקופות מאסר ארוכים בגין חברות בארגון טרור ואיום על ביטחון הלאום במצרים.

(קרדיט:אברהם תמקר)

*- טראמפ בהצהרה בומבסטית ואופיינית: "נכה צבאית באיראן אם נצטרך ואנחנו מוכנים למלחמה".

תמונה

*- רשימת עושר הבכירים "המושחתים" בלבנון : פואד סניורה במקום ראשון עם יותר מ-9 מיליארד דולר.

תמונה

*- שיירת אופנועים של פעילי חיזבאללה נשלחו לרחובות להפגנת כוח רגע לפני שיגיעו החמושים שיציפו אותם בדם.

אל מנאר: הצהרת אגף התקשורת של חיזבאללה: אגף התקשורת של חיזבאללה מבהיר כי לחיזבאללה אין שום קשר להפגנת האופנועים שהתקיימה הערב במרכז ביירות.

 

*- מפקד כוח בדר העיראקי-שיעי : מיליציית אלחשד אלשעבי לא משתתפים בדיכוי הפגנות האזרחים בעיראק.

תמונה

*-  ביירות: צבא לבנון מנע מחיזבאללה ותומכי אמל לחיכוך עם המפגינים, אמר ציר הליגה הערבית, בעוד חיזבאללה הכחיש כל מעורבות באופנועים שמנסים לחדור למפגינים במרכז ביירות.

מקורות בצבא לבנון אמרו כי לא נעמוד ניטרליים אם המפגינים יותקפו.

*- צבא לבנון נפרס בכל הכניסות לעיר ביירות . כנראה נועד לאבטח את המפגינים . יש חשש מפרובוקציות בדמוי מכוניות או אופנועי נפץ שהחיזבאללה ינסה להכניס אל תוך ההפגנות כדי להפסיקן.

תמונה

*- איגוד הבנקים בלבנון החליט להמשיך ולסגור את סניפי הבנקים ביום שלישי. ההתאחדות, בהצהרה קצרה שנמסרה ע"י הסוכנות הטורקית – אנטוליה,כי "דלתות הבנקים יישארו סגורות ביום שלישי, עד להחזרת המצב הכללי במדינה."

 

 

כתיבת תגובה