ההפגנות בלב בגדד יחודשו ב-25 לחודש והאינטרנט בעיראק ינותק

הפגנות סוערות ששטפו את עיראק בכלל ואת בגדד בפרט, אך לפני כ-10 ימים, במחאה על השחיתות הגואה במסדרונות השלטון העיראקי ש-"נכבש" ע"י האיראנים ובמחאה על השתלטות איראן על עיראק , דעכו לפתע.

ההערכות בקרב אמצעי התקשורת המקומיים הם כי ההפוגה הזמנית נובעת ממעצרים המוניים של כוחות הביטחון העיראקים בקרב מנהיגי ההפגנות  וכן מרצון האזרחים להתאושש מהטבח שערכו בהם הן חיילים איראנים והן חיילים עיראקים הנאמנים לאיראן,שהביא למותם של כ-150 איש ולפציעתם של יותר מ-6000 איש.

תמונה

אלא, שעל פי התעבורה המקומית ברשתות החברתיות בבגדד נראה כי ההפגנות עומדות להתחדש,בשבוע הבא, ב-25 לאוקטובר בכיכר תחריר שבבגדד. הקריאות והתאומים בין מארגני ההפגנות ,שדאגו להסתתר עד עכשיו , ממלאות את הרשתות החברתיות ,הביאו את השלטון המרכזי ,כך על פי מקור במשרד התקשורת העיראקי ,להכריז כבר עתה כי ביום הזה גם תנותק עיראק מרשת האינטרנט העולמית כדי להקשות על מידע מלב ההפגנות ברחובות עיראק,לצאת לאוויר העולם .

Image result for internet speed test

יש לציין כי אתרי חדשות עיראקים דיווחו בימים האחרונים על אלפי אנשי בטחון איראנים שנכנסו לשטח עיראק מבלי להחתים דרכונים או מבלי שהצטיידו בוויזה כחוק , והם כרגע ממלאים את רחובות הערים הקדושות כמו נג'ף וכרבלאא' והן את רחובות בגדד ונמצאים בכוננות לדכא כל תופעות של מרי אזרחי.

Image result for iraq internet

כתיבת תגובה