מבזקי חדשות ליום 18-10-2019. מתעדכן

*- דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זכארובה, אמרה ביום חמישי כי הדיפלומטים האמריקאים מנסים בקביעות להיכנס לאזורים צבאיים מוגבלים ברוסיה.

מוקדם יותר היום רוסיה הודיעה שהיא תמסור הודעת מחאה רשמית לארצות הברית, לאחר שתפסה שלושה דיפלומטים אמריקנים במה שנאמר שהוא אזור מוגבל בסמוך לאתר ניסויים צבאיים סגור. הדיפלומטים שוחררו.

*- לאחר שראש ממשלת פקיסטן ביקר בשתי המדינות, איראן וסעודיה, שר החוץ של פקיסטן, שאה מחמוד קורשי, אמר כי הצדדים הראו נכונות להמשיך בדיפלומטיה ולדבר ביניהם על סיום המחלוקות.

קרדיט: אברהם תמקר מקבוצת נציב

*- דיווח: ארדואן השליך את המכתב שקיבל מטראמפ לפח .

*- ארצות הברית מאשרת את המידע כי שניי מטוסי חיל האוויר האמריקני הפציצו את בסיס/מחסן התחמושת של הקואליציה האמריקאית בסוריה.

הקולונל מיילס קגינס, המייצג את הקואליציה האמריקאית בסוריה, צייץ כי ב- 2 באוקטובר הופצץ הבסיס ע"י שני מטוסי F-16.

*- הקרמלין: מכתבו של טראמפ לארדואן הכיל שפה חריגה שראשי מדינות לא משתמשים בה בהתכתבות.

*- ראש ממשלת הונגריה מאיים "להשתמש בכוח" כדי להגן על גבולות האיחוד האירופי אם טורקיה תמלא את האיום שלה לפתוח דלתות לפליטים.

*- ראש הממשלה נתניהו נפגש אמש עם יו״ר ועדת החוץ והביטחון גבי אשכנזי, לפגישת עדכון ביטחונית שנערכה בקיסריה. בפגישה נכח המזכיר הצבאי ונתניהו הציג את ההתפתחויות האחרונות.

*- ארדואן אמר לעיתונאים במטוס לפניי טיסתו לאזרביג'אן:

"דבריו של טראמפ בטוויטר לא מעניינים, הגענו למקום שאיבדנו את היכולת לעקוב אחר מלחמת הציוצים שלו ,זה מתחיל להשמע לא רציני ובטח לא מכובד".

*- הסורים מדווחים שהטורקים מפעילים לוחמה אלקטרונית שגורמת להפרעות תקשורת במדינה.

*- בעקבות ההתפתחויות המקומיות והאזוריות ההולכות ומתגברות במספר נושאים , פוליטיים וצבאיים,מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה מרבה להיפגש בשבועיים האחרונים עם ראשי המפלגות בפרלמנט הלבנוני לעדכן ולהכין אותם למצב בו יתכן וידרש הארגון לנקוט בפעולות מעשיות כנגד העימות עם הקונספירציה הנרקמת נגד המדינה ובפרט לארגון חיזבאללה .

מקורות חיזבאללה אישרו לאל-מרקזיה כי ישיבות אלה היו הכרחיות לחלוטין וראשי המפלגות חייבים היו להתעדכן בנסיבות בהן המדינה עוברת שינויים מהירים אזוריים ויש לקבל החלטות קשות.

*- סגן הנשיא מייק פנס ומזכיר המדינה מייק פומפאו הודיעו היום (חמישי) כי הם הגיעו להסכם הפסקת אש בין טורקיה לכורדים, לאחר פגישה עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן באנקרה.

ההסכם מגיע שעות לאחר שהופיע מכתב בו הנשיא טראמפ הזהיר את ארדואן מפני היותו "טיפש" ו"בחור קשוח "בנוגע למבצע בצפון מזרח סוריה.

*- מבצע מעיין השלום ממשיך כרגיל !

"הפסקת האש בסוריה אינה אופציה עבור טורקיה "

הפסקת אש יכולה להתרחש רק בין שני צדדים לגיטימיים, אומר שר החוץ הטורקי, מבולט קוווסוגלו אנחנו לא רואים את הצד השני מקיים זאת.

אנקרה

" הפסקת הפעילות המבצעית נגד טרור מצד טורקיה בסוריה אינה הפסקת אש, הפסקת האש יכולה להתרחש רק בין שני צדדים לגיטימיים ולא בין מדינה לארגוני טרור ".

כך אמר שר החוץ הטורקי ביום חמישי.

"טורקיה תסיים את המבצע בצפון סוריה רק לאחר שטרוריסטים של YPG / PKK יעזבו את אזור החיץ שהגדרנו ערב תחילתו של המבצע " .

כך אמר שר החוץ הטורכי עם סיום פגישתו של נשיא טורכיה עם סגן נשיא ארה'ב מייק פנס במסיבת עיתונאים.

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

*- אסד: התוקפנות של משטרו של ארדואן נגד ארצנו היא פלישה בוטה עליה תגיב סוריה בכל האמצעים הלגיטימיים הקיימים.

*- לברוב וזריף מודיעים על נכונות של מוסקבה וטהראן לגשר בשיחות בין טורקיה לשלטונות סוריה.

*- אל-חסכה – סוריה : 6 צעירים, אישה ושני ילדים נפצעו כתוצאה מכדורים שנורו  בגלל חגיגות ההסכם הטורקי-אמריקני.

מן העבר השני יש התגברות בקרבות בתוך העיר ראס אל-עין.

*- דיווח: רמטכ"ל ה-SDF, גנרל מזלום עבדי כובאני, קיבל את הפסקת האש.

לא ברור אם הזרוע הצבאית של ה-SDF מתואמת עם הזרוע הפוליטית (ועם הנהגת הכורדים).

*- טראמפ אומר: היום הוא יום נהדר לתרבות האנושיות, עבורנו, עבור טורקיה וגם עבור הכורדים. אין צורך בסנקציות נגד טורקיה ולא הייתי צריך אישור לקונגרס", אמר. "ארדואן הוא חבר אישי, מנהיג גדול וטורקיה היא מדינה חזקה מבחינה צבאית. אני מודה לארדואן ומעריך את מה שהוא עשה."
טראמפ: ארדואן יכול לבקר אותנו בחודש הבא.
"יש לנו הפסקת אש של חמישה ימים", אמר טראמפ מפורט וורת ', טקסס, "הכורדים מרוצים מאוד מהפתרון הזה. הוא הביע סיפוק רב שהמשא ומתן הניב תוצאה כל כך מהר ". (קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב)

 

 

כתיבת תגובה