דעתו של איש קומנדו אמריקאי אודות נטישת הנשיא טראמפ את הכורדים בסוריה

חייל מהכוחות המיוחדים שוחח עם כתבת הביטחון הלאומי של רשת החדשות "פוקס ניוז" ג'ניפר גריפין והודה שהם פשוט המומים ומתביישים מהחלטת הנשיא טראמפ להפקיר את הכוחות הכורדים בשטח כצאן לטבח".

גריפין הכתבת צייצה אתמול בטוויטר (רביעי) : "שוחחתי עם קצין בכוחות המיוחדים של ארה"ב הנמצא בגבול עם שאר החיילים שנסוגו מסוריה אמש, בין שאר 1000 החיילים האמריקניים בערך שנסוגו בסוריה יחד איתו .

"אני אומרת לכם שמדובר באחת משיחות הטלפון הקשות ביותר שקיימתי אי פעם."

"אני מתבייש בפעם הראשונה בקריירה שלי כלוחם וכחיל אמריקאי," אמר לה הקצין .

"טורקיה משקרת לכל העולם ולא עושה את מה שארה"ב סכמה איתם זה איום ונורא."

"עמדנו בכל הסכם ביטחון עם הטורקים . הכורדים עמדו בכל הסכם שארה'ב דרשה. לא היה שום איום על התורכים -על אף אחד – מהצד הזה של הגבול ", אמר הלוחם לכתבת גריפין. "זו אי שפיות. אני לא יודע איך אפשר למנוע את הזוועות כאן אבל הם קורים. "

"למרות שהכורדים ידעו כי ארה"ב אמורה לסגת מהשטח וטורקיה הייתה בדרך להפציץ אותם, הלוחמים והתושבים הכורדים נשארו להבטיח שמישהו ישמור על אסירי דאעש שלא יברחו, אמר הקצין לגריפין."

"הם מנעו אתמול מתקפה לשחרור מחבלי דאע"ש בכלא בלעדינו", אמר הקצין. "הם עדיין לא נוטשים את ההסכם ומאמינים שמישהו שם בארה'ב ימנע את האסון הזה."

הוסיף הקצין ואמר לכתבת גריפין : הופתענו כאן כולם שטראמפ קיבל את ההחלטה הזו ביום ראשון, ואמר.

"[טראמפ] לא מבין את הבעיה. הוא לא מבין את ההשלכות . ארדואן הוא איסלאמיסט, לא מנהיג אנושי ". "זה לא עוזר לנו למלחמה נגד דאעש .אני מעריך שבימים הקרובים כל אסיריי בדעא"ש יצאו לחופשי זה פשוט לא מתקבל על הדעת אחריי שנים של רדיפה ואיבוד של עשרות קרבנות בצבא. מעולם לא ראינו הלוחמים לצידנו כמו הכורדים".

בסיום השיחה עם הקצין הכתבת טענה שהוא פרץ בבכי וסגר את הטלפון.

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

 

Image result for special firces usa

כתיבת תגובה