שרותי האינטרנט ברחבי עיראק – נקטעו

טביעת האצבעות האיראנית כבר ניכרת היטב ברחבי עיראק. כל השיטות ששלטונות איראן השתמשו בשנת 2009 לדיכוי המרי האזרחי במדינה מועתקות אחת לאחד ,ואף שופרו, בעיראק.

ישנו מאמץ איראני-עיראקי אדיר ,כרגע, למנוע הוצאת תמונות ממוקדי האירועים ברחבי הערים הגדולות בעיראק וזאת על מנת למנוע התפשטותן לכל רחבי המדינה.

כתב רשת החדשות – אל-גאד דיווח כי תקשורת האינטרנט  ברחבי עיראק הופסקה, וכי ראש הממשלה אדל עבדול-מהדי הודיע ​​על עוצר בבגדד החל מהשעה 5 בבוקר עד להודעה חדשה.

תמונה
ממשלת עירק החליטה לסגור מחדש את האזור הירוק, ואילו הטלוויזיה העירקית דיווחה כי מספר מפגינים שהפגינו שרפו את בניין מושלי המחוזות ד'י קאר  ומיסאן  ( ذي قار وميسان).

מהמשטרה וממקורות רפואיים נמסר כי 11 בני אדם, כולל שוטר, נהרגו בהפגנות הלילה בשתי ערי דרום עירק.

הבוקר ,יום חמישי התחדשה האש החיה, למרות עוצר בבגדד ,נגד מפגינים היוצאים לרחובות זה היום השלישי  כנגד השחיתות והכיבוש האיראני.

המועצה לביטחון לאומי העיראקי פרסמה הודעה ,לאחר מושב חירום לדיון, בנוגע להשלכות של ההפגנות שהחלו אתמול והביאו למקרי מוות ופציעות.

המועצה אישרה את חופש ההפגנה והביטוי ואת הדרישות הלגיטימיות של המפגינים. במקביל, היא גינתה את מעשי הוונדליזם שליוו אותה, כמתואר בהצהרה.

 

כתיבת תגובה