מבזקי חדשות ליום 20-9-2019. מתעדכן

*- דיווח: חילוקי דעות חריפים בין סולימני וזריף – שר החוץ בפגישתם עם חמינאי שהגיעו לחילופי קללות מולו. זריף מתלונן שסולימני בתוקפנותו הורס את כל מה שהוא מנסה לבנות. נראה שלזריף יש יותר כוח פוליטי מאשר לנשיא.

*- האמירויות מוכנה להצטרף לכוח הימי הרב לאומי שמארגנת ארה"ב לאבטחת נתיבי השייט במפרץ הפרסי. בעבר הביעה ישראל, גם היא, את הסכמתה להצטרף ליוזמה אמריקאית זאת.

*- מתקפת מתקני הנפט בסעודיה | דובר הצבא של החות'ים מאיים במסיבת עיתונאים על איחוד האמירויות בעקבות המדיניות של מדינות במזה"ת, שקוראות להשמיד אותם: "יש לנו עשרות יעדים באיחוד האמירויות תקיפה יכולה להגיע בכל רגע".

*- גורמת בכירה בטורקיה אמרה לחדשות רויטרס – כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לא צפוי להטיל סנקציות על אנקרה בעקבות רכישת מערכת ההגנה האווירית S-400 מרוסיה. "הוא הבין את כל ההיסטוריה שעומדת מאחורי הרכישה של המערכת", טענה הבכירה בפני כתבים בוושינגטון.

*- ראש ממשלת בריטניה: חובה למנוע מאיראן נשק גרעיני

בהודעה מטעם משרדו נמסר כי "השניים הסכימו שהם חייבים לפעול כדי למנוע מאיראן נשק גרעיני". עוד נמסר כי ג'ונסון גינה את תקיפת מתקני הנפט בסעודיה, ודן עם טראמפ על "הצורך בתגובה דיפלומטית בינלאומית מאוחדת" לאירוע.

*- מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו: תומכים בזכותה של סעודיה להגן על עצמה. לא נסכים לקבל את התנהגותה העוינת של איראן.

*- גורמים בסעודיה לוקחים אחריות על סדרת תקיפות ב-48 השעות האחרונות כנגד יעדים איראנים והמליציות הנתמכות על ידה בסוריה.

קרדיט: "עין הנץ מדווח חדשות בטלגרם " מקבוצת נציב

*- שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, אמר כי קיימת "הסכמה במפרץ" באחריותה של איראן למתקפות סעודיה של ארמקו.

בשיחה עם עיתונאים לאחר ביקור בבירת איחוד האמירויות הערביות ביום חמישי, אמר פומפאו: "קיימת הסכמה רחבה באזור לגבי מי ביצע את ההתקפות הללו. זו איראן.

*- בנק ג'מאל טראסט הלבנוני שארה'ב הטילה עליו עיצומים כי עבד עם החיזבאללה הודיע על סגירת שעריו. כולם הוציאו את כספם ועזבו.

*- דיווח: הגנה האווירית  סורית פעלה נגד התוקפנות הישראלית: פיצוצים נשמעים בעיירה ג'רמנה שליד דמשק,
היו דיווחים על פיצוצים שנשמעו בעיירה ג'רמנה, הסמוכה לדמשק, ביום חמישי בערב, כפי שצוטט על ידי סוכנות הידיעות הסורית (SANA), כתב הטלוויזיה הממלכתית הסורית,הוסיף כי "מזל"ט הופל מעל אקראבה באזור ריף דמשק."

צה"ל תקף מספר יעדים, השייכים לכוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים, והמיליציות הנתמכות על ידי איראן באזור אקראבה, בדרום מזרח דמשק בסוף אוגוסט.על פי נתוני המצפה הסורי לזכויות אדם, צה"ל טען, כי התקיפה סיכלה מזימה לתקיפת יעדים ישראלים במל"טים איראנים עמוסי חומר נפץ.

*- צפה ב-'טיל אירני חדש סומר SOUMAR':

בטיל הזה הותקף אתר הנפט בסעודיה, טיל מסוכן מאוד, עם ראש קרב של 400 ק"ג חומר נפץ ,לא ניתן להפילו באף מערכת הגנה, טס בגובה 50 מטר ,ורק בעזרת מערכת לייזר אפשר להפילו ,מהירותו 900 קמ"ש, אני מקווה שלא סופק לחיזבאללה, ואולי זה סוג ההפתעות שמדברים בחיזבאללה, יש כמה גירסאות לטווח 700 ק"מ ו1300 ק"מ.

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

*- סיסי בלוויית 3 רמטכ"לים לשעבר של צבא מצרים בהלווייתו של הרמטכ"ל לשעבר – רוראבי .

*- בדברים שנשא אתמול שר החוץ האמריקאי לשעבר – טילרסון באוניברסיטת הרווארד שנתניהו ניסה להטעות-לרמות את טראמפ בכך שמסר לו מידע לא נכון על מדינה אחרת (פלשתין) וכי משרד החוץ האמריקאי מסר לנשיא מידע הפוך לגמרי באותו נושא . טילרסון הוסיף ואמר כי זה מאוד מסוכן כאשר בן בית קרוב שלך פועל כך!!!

*-ראש ממשלת עיראק מודה – אין להם שום הוכחה שישראל עומדת מאחורי התקיפות הרבות על עמדות אלחשד אלשעבי בעיראק.

*- 500 חיילים איראנים ולוחמים שיעים מהמיליציות נהרגו השנה בתקיפות הישראליות על עמדותיהם בסוריה ועיראק.

המדיה האיראנית לא אמרה עד כה מילה על כמות ההרוגים הזאת .

*- נשיא מצרים מאשר לקיחת הלוואה להקמת 4 מתקני התפלת מים .

*-

כתיבת תגובה