חרירי בביקור בזק בסעודיה

ראש ממשלת לבנון, סעד אל-חרירי, ערך ביקור בזק, ביום רביעי בערב, בעיר הבירה הסעודית, ריאד, זאת לאחר ששגריר סעודיה בלבנון העביר לחרירי הזמנה מהמלך סלמאן בסעודיה.

ביקורו של חרירי בסעודיה מגיע כמה ימים לאחר שסעודיה הותפקה בתקיפה, חסרת תקדים, על מתקני הנפט שלה במזרח המדינה.

התקיפה בסעודיה, שהמורדים החות'ים בתימן קיבלו עליה את האחריות, אך סעודיה וארה"ב מאשימות בה את איראן, הובילה השבוע את הממלכה הסעודית לקצץ בחצי את ייצוא הנפט שלה.

בביקור הקודם של חרירי בסעודיה בחודש נובמבר 2017, נעצר חרירי בשל המעורבות האיראנית בלבנון וככל הנראה אולץ להתפטר פומבית בטלוויזיה הסעודית, אך עם זאת לאחר שבועיים הוא חזר ללבנון וביטל את התפטרותו.

סעודיה מגבה כלכלית את חרירי ואת סיעתו הפוליטית, תנועת זרם העתיד,אלמוסתקבל, נגד התנועה היריבה, שהיא בעלת ברית של איראן בלבנון, חיזבאללה.

לפני שטס לסעודיה ביום רביעי, השעה חרירי את הפעילות בערוץ הטלוויזיה שלו, Future TV, בשל חוסר במזומנים. (הערוץ הוקם בשנת 1993)

חרירי, אשר מחזיק באזרחות סעודית, נקלע לקשיים כלכליים בשנתיים האחרונות ונאלץ לסגור את חברת הבנייה הגדולה שבבעלותו, "אוגר סעודי", חברת הבנייה שהוקמה על ידי אביו רפיק חרירי, טייקון עסקים וראש ממשלת לבנון לשעבר, שנרצח בפיגוע מכונית תופת בסמוך לשיירתו בשנת 2005.

חברת הבנייה, "אוגר סעודי", שהייתה חלק מהאימפריה העסקית של משפחת חרירי, התמוטטה בחודש יולי 2017 והותירה אלפי עובדים חסרי עבודה.

כאשר הודיע חרירי על סגירת ערוץ הטלוויזיה שלו, הוא הבטיח לעובדים שהוא מצא מימון לשלם להם כמעט 10 אחוז ממשכורתם, משכורות אשר נמצאות כבר כמה שנים בפיגורים, כך דיווח העיתון הלבנוני "אל-אח'באר".

בהצהרה שנמסרה מלשכת חרירי נאמר:

"בלב עצוב אני מודיע היום על ההחלטה להשעות את הפעילות בערוץ הטלוויזיה וליישב את זכויות העובדים".

בינואר סגר חרירי גם את העיתון שבבעלותו: "אל-מוסטקבל".

חרירי אמר כי סגירת ערוץ הטלוויזיה לא נועדה להיות קבועה, אלא כדי "להיערך לשלב חדש בו היא שואפת לחזור בחודשים הקרובים".

קרדיט: אברהם תמקר – פרדס+ מקבוצת נציב

כתיבת תגובה