ארה"ב פתחה בתרגיל פתע לבדיקת מוכנות להעברת מטענים ימיים בהיקף נרחב

המצב במזרח התיכון ממשיך להתחמם בעקבות התקיפות בסוף שבוע שעבר על תשתיות נפט של ערב הסעודית.

על פי מקורות סורים, ב- 16 ו-17 לספטמבר אירעו פיצוצים מסתוריים בעמדות של המיליציות השיעיות הנאמנות לאיראן באזור אלבוקמל סמוך לגבול סוריה-עיראק. מקורות פרו-ישראליים קישרו את התקיפות באופן מיידי עם הפעילות הצבאית כביכול של ישראל וארה"ב נגד מטרות איראניות באזור.

במהלך החודשים האחרונים אירעו מספר פיצוצים דומים בעמדות של מיליציות הנאמנות לאיראן בסוריה ובעיראק. עם זאת, עדיין אין הוכחות המאשרות את מעורבותה של ישראל באירועים אלה.

ב-17 בספטמבר, סגן הנשיא פנס חזר על איומי הנשיא דונלד טראמפ וטען כי ארה"ב "נעולה וטעונה" כדי להגן על בנות בריתה. פנס ציין כי "נראה כאילו איראן היא האחראית למתקפה", אך אמר כי קהילת המודיעין האמריקאית פועלת לאישור הפרטים.

פיקוד התובלה של הצבא האמריקני הודיע ב-16 לספטמבר על תחילת "תרגיל לבדיקת מוכנות להעברת מטענים ימיים בהיקף נרחב  כחלק מסדרת התרגילים להפעלת מערך התובלה הימית באינטנסיביות חריגה בה מעורבות עשרות אניות". שיגור עשרות אניות מטען לים ,שכללה הפעם 28 אניות של מערך כוחות המילואים היא הגדולה ביותר מאז הפלישה בעיראק בשנת 2003.

הקמפיין הגדול בהאשמת איראן בהתקפת החות'ים התימנים על סעודיה נמשך בתקשורת המיינסטרים.

חוקרים סעודים ואמריקאים קבעו "בסבירות גבוהה מאוד" כי הפיגוע ב -14 בספטמבר על תעשיית הנפט הסעודית בוצע מבסיס איראני על אדמת איראן סמוך לגבול עם עיראק.

רשת CNN טענה ב -17 בספטמבר כי מסלול טילי השיוט שטסו בגובה נמוך לעבר מתקני הנפט הסעודים התבצע בגובה נמוך והם טסו למטרתם בנתיב שמצפון לשדה הנפט –  אבקיק.

יש לציין כי איראן הוקיעה בתוקף את כל ההשערות שהן היו מעורבות איכשהו בהתקפה.

אם הגרסה שדווחה ב- CNN תאומץ על ידי ארה"ב וסעודיה באופן רשמי, פירוש הדבר שדרגת ההסלמה במזרח התיכון תעלה מדרגה. ההסלמה שעלולה להוביל למלחמה אזורית גדולה.

קרדיט: "עין הנץ מדווח חדשות בטלגרם " מקבוצת נציב

 

כתיבת תגובה