ארה"ב שחזרה מידע מפליל משרידי מערכות ההנחיה של טילי השיוט האיראנים

ההתקפה האחרונה על מתקני הנפט הסעודיים אושרה על ידי המנהיג העליון של איראן, האיתאללה חמינאי, וזאת בתנאי שהיא תבוצע באופן שיאפשר לשלול את המעורבות האיראנית, כך אמר גורם אמריקני לרשת הטלוויזיה – CBS.

ערב הסעודית חשפה ביום רביעי  את ממדי ההרס שגרמו טילי שיוט ומל"טים איראניים.

באמצעות ידע אמריקאי נלקחו שרידי הלוחות האלקטרוניים ממערכות בקרת הטיל שנמצאו באתרים המותקפים ומשם שוחזר המידע המפליל שחשף את המסלול המדויק בו טס הטיל טרם הפגיעה במטרה.

Image result for ‫מערכות הנחייה לטילים‬‎

קרדיט לצילום-ויקיפדיה

גורמים רשמיים בארה"ב אמרו כי עדויות מרשיעות יותר קיימות בתמונות לוויין שלא פורסמו עדיין החושפות את הכנות משמרות המהפכה האיראנים לפיגוע שנעשו בבסיס השיגור שבשדה התעופה אהוואז בדרום מערב איראן.

מסלול טילי השיוט שפגעו בסעודיה עבר דרך המרחב האווירי של כווית והם טסו כ -400 מיילים עד ליעדיהם בערב הסעודית.

תצלומי הלוויין לא הביאו לעצירת התקיפה הגדולה על סעודיה, שבכירים אמריקאים העריכו שהיא תגרום למלחמה מכיוון שמשמעות ההכנות שנראו קודם לכן לא הובנה היטב ,בצד שלהם, אלא רק לאחר מעשה.

"תפסו אותנו לגמרי לא מוכנים" אמר גורם אמריקני אחד.

האמריקאים הראו לסעודים סרטון שהצליחו לצלם בו הם עוקבים אחרי המל"טים האיראנים החודרים למרחב האווירי של סעודיה.

מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו, שנפגש עם יורש העצר של סעודיה מוחמד בן סלמאן , כינה את הפעולה שנראתה בסרטון –  "עילה למלחמה". הנשיא טראמפ אמר,לעומת זאת, שהוא לא ממהר להגיב.

"יש המון זמן לעשות דברים ולהגיב בחומרה. נראה מה יקרה " אמר טראמפ .

הגנרל פרנק מקנזי, המפקד הצבאי האמריקני הבכיר במזרח התיכון, ביקש אישור לשלוח שלוש סוללות נוספות של טילי נ"מ (פטריוט) במטרה להגן על מתקני הנפט של סעודיה. מקנזי גם ערך תכניות לתקיפות תגמול נגד מתקני נפט ומשמרות המהפכה האיראנים.

כשפרטו בפני  טראמפ את מגוון התסריטים לתגובה צבאית נגד איראן הוא עמד על כך שסעודיה תצטרך ,אף היא,לתרום את חלקה לתקיפות התגמול. טראמפ ייפגש שוב עם המועצה לביטחון לאומי ביום שישי הקרוב .

קרדיט: "עין הנץ מדווח חדשות בטלגרם " מקבוצת נציב

One thought on “ארה"ב שחזרה מידע מפליל משרידי מערכות ההנחיה של טילי השיוט האיראנים

כתיבת תגובה