תקיפות על מתקני הנפט הסעודים הינם מעבר ליכולות הצבאיות של החותים

"תמונה שפרסם הממשל האמריקני ,מהאתרים שהותקפו, ונפגעו ושהיו שייכים לחברת הנפט הסעודית – ארמקו מראים שהתקפות על ארמקו, עולות על יכולותיהם של החות'ים" – כך מדווח העיתון אלחורה.
אנליסטים צבאיים שחקרו את המלחמה בתימן אומרים, כי – היקף מורכבות ההתקפות על מתקנים סעודים, עולה על כל יכולת צבאית שהפגינו החות'ים בתימן.
גורמים רשמיים בארה"ב, פרסמו תמונות לוויין, המראות 17 פיצוצים, בתוך שני מתקני נפט של ארמקו הסעודית, אם כי חלק מהנשק לא פגע ביעדיו.
ההיקף, הדיוק וההיקף של ההתקפות האחרונות, כולל היכולת לחדור את ההגנות האוויריות הסעודיות ולהימנע ממכשולים קרקעיים כגון קווי כוח ומגדלי תקשורת, הינם הרבה מעבר לכל פעולה צבאית שביצעו החות'ים לפני כן.

תמונות לוויין של PlantLabs מציגות את התבנית העקבית של תקיפות טילים על מתקני נפט סעודים המגיעות מאותו כיוון, תוך התייחסות לדיוק של ההתקפות:

صورة بالأقمار الصناعية لمنشأة خريص في السعودية قبل استهدافها في 15 سبتمبر 2019
אף כי גורמים רשמיים בארה"ב לא אמרו מאיפה יצאו ההתקפות, תמונות לוויין הראו שההתקפות הגיעו מצפון או מצפון-מערב אירן ועיראק, ולא מתימן.
תמונה של שרידי טילים שהופצה בכלי תקשורת ,לדברי האנליסטים הם שרידי טיל מדגם " קודס 1".
אם יתברר שהתמונה קשורה למתקפה האחרונה, סביר להניח שההתקפה לא יצאה מתימן, מכיוון שלטיל "קודס 1" אין מספיק טווח להגיע למתקנים הסעודיים מתימן, כך אומר האנליסט פביאן היינץ ממרכז ג'יימס מרטין למחקרים.

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

 

 

כתיבת תגובה