התקיפה בסעודיה נערכה בפקודה ישירה של חמינאי לאלוף קאסם סולימני

בנימה חדה הכחישה איראן אתמול את ההאשמות של ארה"ב כי היא עומדת מאחורי הפיגועים במתקני הנפט הסעודיים של אראמקו במזרח ערב הסעודית, ושלחה את אמירזאדה, מפקד כוח היבשה של משמרות המהפכה, לאיים כי : "כל הבסיסים ונושאי המטוסים של ארה"ב הנמצאים בטווח של עד 2,000 ק"מ מאירן למעשה נמצאים בטווח הטילים שלנו ,,,ואנו נערכים למלחמה כוללת."
מצדו, מקור בכיר המעורה בנעשה במעגלי השלטון באיראן אמר לעיתון "אל-קבאס" כי "ההתקפה על ארמקו הייתה בהוראת מפקדים בכירים באיראן", וחשף כי "ישיבה שנערכה לפני כשבועיים, שכללה את המנהיגות הבכירה, וכן קבוצה גדולה של מפקדי צבא משורות משמרות המהפכה, ובמיוחד מפקד כוח קודס- קאסם סולימאני, והוקדשה לדיון בדרכים להתמודד עם הסנקציות האמריקניות, שהחלו לחנוק את המשטר, הוחלט כי יש להחיות מחדש את האופציה הצבאית ».

לטענת מקורות אף  מנהיגה של איראן- חמינאי הוריד פקודה לסולימני בזאת הלשון :" הגבר את המתקפות הצבאיות". וכולם הבינו בדיוק למה הוא התכוון.

أوامر للحرس الثوري: كثِّف هجماتك!

הגורם הוסיף: "פגיעה בתעשיית הנפט הפכה למטרה אסטרטגית של איראן לאחר היכנסם לתוקף של הסנקציות האמריקאיות. משמרות המהפכה משנים כעת את האסטרטגיה שלהם מניסיון לחטוף מכליות נפט לתקיפות על מתקני נפט, כדי להעלות את מחירי הנפט לרמה המקסימלית האפשרית". הגורם הדגיש כי "משמרות המהפכה רוצים ללוות את כל המהלכים הדיפלומטים שמוביל נשיא איראן בפעולות צבאיות כדי לתרום לשיפור תנאי המשא ומתן".

רשת סי אן אן דיווחה מפי מקורות צבאיים כי כלי הטייס הבלתי מאויישים שתקפו את מתקני הנפט בסעודיה לא המריאו מתימן, כפי שהחות'ים טענו, אלא הם המריאו מעיראק .מאוחר יותר טענו אישר שר החוץ האמריקאי פומפאו כי איראן היא העומדת מאחורי התקיפות על סעודיה וכי יש להם הוכחות חותכות לכך.  אתר החדשות ערבי פוסט טען כי התקיפה האיראנית נעשתה בתאום עם חיזבאללה עיראק  שמפקד בכיר בשורותיה עוד הצהיר כי "המתקפות על סעודיה תמשכנה!". כמו כן אישר האתר הערבי כי הפקודות לתקיפת מתקני הנפט בסעודיה יצאו ישירות מפיו של הגנרל סולימני – מפקד כוחות החוץ של משמרות המהפכה האיראנים שהורה להגביר את ההתקפות על מטרות בעומק השטח הסעודי.

"ארה"ב מוכנה לפעול במקרה של מתקפה איראנית על סעודיה", אמר הבית הלבן, ואילו הסנטור הרפובליקני לינדסי גרהאם אמר: "הגיע הזמן שארצות הברית תשים על השולחן תקיפה על  בתי הזיקוק האיראניים."

לאור התקיפות האחרונות ברור כי הגברת הלחץ הצבאי האיראני על בעלות בריתה של ארה"ב הינם:
1. העלאת מחירי הנפט על ידי תקיפות על מתקני הנפט הסעודיים.
2. ליווי המאמצים הדיפלומטיים להסכם גרעין חדש עם הטרדות הגרומים הנוגעים בדבר על מנת לשפר את תנאי המשא ומתן.
3 – בחינת כוחן של המיליציות "בעלות הברית" של טהרן, ובמיוחד בעירק.

כתיבת תגובה