ארדואן שיתף פעולה עם איראן באיסוף מודיעין לפיגועים נגד ישראל וארה"ב

מסמך מודיעיני טורקי סודי שהושג על ידי העיתון נורדיק מוניטור-Nordic Monitor  חשף כיצד ממשלתו הפרו-איראנית של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן רדפה אחרי החוקרים, התובעים והשופטים שהיו מעורבים בחקירת עסקיהם ואנשיהם של אנשי כוח קודס בטורקיה.

המסמך, מיום 2 במרץ  2017 ,שנחתם על ידי מוסטפא אולוהן בייסל, סגן מנהל מודיעין במטה הכללי לביטחון בטורקיה  (Eminiyet), מראה שהממשלה הטורקית רצתה לזהות כל איש צוות ביטחון ושופט שהיו מעורבים בחקירת כוח קודס בתקופה שבין 1 בינואר 2007 ו- 21 בדצמבר 2013. המסמכים הסודיים, 245 עמודים בסך הכל, הציגו את כל מסמכי בית המשפט ואת החלטות השופטים בנושא בקשות האזנות סתר ומעקב בטוענה שהיו פעילות פלילית.

פגישה בין אנשי כוח קודס למודיעין הטורקי:

חוקרים רבים בשורות המשטרה וחברי הרשות השופטת כבר נכלאו על ניהול חקירה חסויה נגד כוח קודס תחת  תיק בשם: "סלאם טבהיד קודוס אורדוסו" – “Selam Tevhid Kudus Ordusu,” , שמסווג בטורקיה כארגון טרור. החקירה חשפה את קשריהם הסודיים של ארדואן עם גנרלים במשמרות המהפכה האיראנים – IRGC וחשפה כיצד ארגון הביון הלאומי הטורקי (MIT), המנוהל על ידי הדמות הפרו-איראנית חקן פידן, שיתף פעולה עם המשטר האיראני.

תיק החקירה של תובעי איסטנבול מס '2011/762, שנפתח בשנת 2010, הושבת מפעילות  על ידי ארדואן בינואר 2014.

מסמך סודי עם שמות החשודים:

התובע הראשי עדנאן צ'ימין הודח מהתיק ב- 25 בפברואר 2014 ופוטר מאוחר יותר לאחר שחשף גורמים של כוח קודס שחדרו לממשלת טורקיה. Çimen נעצר ב- 18 בפברואר 2017, נעצר רשמית ונכלא באשמת חקירת רשת IRGC. קודמו, Adem Özcan, שהיה מעורב בחקירת גורמי משמרות המהפכה , ה- IRGC, הודח גם הוא ומאוחר יותר נכלא באשמה מפוקפקת. שני התובעים הצהירו להגנתם כי פעילי כוח קודס של IRGC מממנים ומחמשים את מילציית הטרור הקטלנית- Selam Tevhid  בטורקיה,בעוד שאנשי ממשל ארדואן ניסו להמעיט באיום.

מפגש איש מודיעין של כוח קודס עם איש מודיעין טורקי:

יתרה מזאת, במסמך המודיעיני רשומים שמות כל אזרחי איראן וטורקיה שזוהו כפעילים או כחברים בכוח קודס בטורקיה. חלק מהאנשים ברשימה נכלאו בעבר בבתי כלא בטורקיה בהאשמות טרור הקשורות לאיראן והופעלו מחדש על ידי כוח קודס לאחר ששוחררו בחנינה שאושרה על ידי ממשלת ארדואן.

חלק מהפעילים היו מעורבים במעקב אחר השגרירויות והקונסוליות של ארה"ב וישראל בטורקיה, אספו מידע על מתקנים צבאיים של נאט"ו וקיבלו הכשרה צבאית באיראן.

בעבר נהגו ישראל וארה"ב לשתף את אנשי המודיעין הטורקיים עם חומר מבצעי שהתריע מפני פיגועים המתוכננים ע"י אנשי משמרות המהפכה נגד אינטרסים ישראלים ואמריקאים בטורקיה.

מתברר שמידע זה מצא את דרכו לידי המודיעין האיראני.

מסמכי המודיעין נשלחו לארפאן פידן, תובע ידוע לשמצה שהוטל עליו לרדוף אחרי מבקרי הממשלה. הוא ניסח עשרות כתבי אישום בעלי אוריינטציה פוליטית ללא ראיות מוצקות בכדי להעניש את מתנגדיו ומבקריו של ארדואן.

המסמכים מציינים גם כיצד גישת ממשלת טורקיה השתנתה באופן דרמטי בשנים האחרונות, כאשר ארדואן בנה מנגנוני שיפוט וביטחון פרו-איראניים. השינוי נוגד את הנוהג והפסיקה הקבועים בטורקיה, שם מערכת המשפט הפלילית הכוללת את בית המשפט הפלילי העליון של המדינה, בית המשפט העליון לערעורים (Yargitay), אישרה בעקביות את פסקי הדין לשם כך, תוך שהיא מציגה את משמרות המהפכה כארגון טרור וזאת בעקבות הרשעות מוצלחות של חבריה.

מקום מפגשם של ראשי המודיעין הטורקי והאיראני באיסטנבול:

מהמסמכים עולה עוד כי המודיעין האיראני שלח מפעיל ממוצא טורקי לטיבליסי שבגרוזיה על מנת לאתר מטרות לפיגוע פוטנציאלי נגד אינטרסים ישראלים.

המפעיל הטורקי כפי שצולם בשטח:

אנשי כוח קודם הפועלים בטורקיה צולמו תוך כדי פעילות מפלילה:

קרדיט לכתבה ולתמונות: [email protected]

אם לישראל עוד היה ספק לחזור ולשתף פעולה עם ממשלו הבוגדני של ארדואן  הרי שהחשיפה החדשה סתמה את הגולל. 

נכון שהכול אינטרסים וכי הסחר כיום בין 2 המדינות מוערך במיליארדי דולרים, אין לטעות,ולו לרגע, יש לנו עסק עם צורר יהודים מוכרז. וטובה שעה אחת קודם להרחיק את כל הפעילים הטורקיים,המוכרים היטב לשלטונות הביטחון הישראלים,מירושלים ,שם הם עוסקים בטרור והתנגדות פעילה לשלטון הישראלי במקום והכל במסווה של פעילות דתית תמימה. 

הם מחבלים הם מחבלים הם מחבלים!

יש גבול לצביעות ולהעמדת הפנים!!

 

כתיבת תגובה