רוסיה בלמה תקיפה ישראלית מסיבית על עמדות איראניות בתגובה לירי הרקטות

לפני 3 ימים הותקפו מספר מפקדות ומחסני טילים איראנים במזרח סוריה.

מצגת: תקיפת מטרות איראניות במזרח סוריה:

שעות מספר לאחר מכן , כך דיווח דובר צה"ל, זוהה ירי רקטות מאזורים הנמצאים בשליטת המיליציות השיעיות האיראניות הפרוסות מערבית לדמשק , לעבר שטח ישראל. הרקטות שנורו לעבר ישראל נפלו רובם ככולם בשטח סוריה.

על פי הניסיון מהמקרים הדומים בעבר היה צפוי שישראל תצא למתקפת עונשין נגד אותן יחידות צבאיות שהעזו לירות לעבר ישראל.

בפועל ישראל לא הגיבה מה שהביא לגבה או שתיים להתרומם בתימהון ובשאלה הבלתי נמנעת :"מה קרה הפעם שישראל נמנעה מתגובה חריפה ? האם האיראנים הצליחו במטרתם לצייר קווים אדומים חדשים האומרים כי על כל תקיפה ישראלית על האיראנים,ולא משנה אם זה בסוריה או בעיראק, תבוא תגובה איראנית בהתאם ?

אלא שמקורות ערביים טוענים כי הייתה סיבה "טובה מאוד" לאי התגובה הישראלית.

ככל הנראה  נוכחות מטוסי ה- Su-35 של חיל האוויר הרוסי  מנעה תקיפה של חיל האוויר הישראלי בדרום סוריה ביום שני, כך טוען אתר התעופה הרוסי  Avia.Pro.

על פי דיווח של אתר  Avia.Pro, מטוסי ה- Su-35S הרוסיים נפרסו במהירות בדרום סוריה כדי ליירט כלי טיס ישראלי ולמנוע כל תקיפה באזור זה.

מהכתבה באתר התעופה עולה כי חיל האוויר הישראלי נערך לסדרת תקיפות אוויריות בדרום סוריה בתגובה לירי הרקטות שבוצע על ידי המיליציות האיראניות הפרוסות ממערב לדמשק.

"על פי נתונים ראשוניים, מטוסי קרב רוסים הצליחו למנוע ממטוסים ישראלים מלתקוף בדרום סוריה בתגובה לירי הטילים לעבר שטח ישראל", דווח בכתבה.

"ידוע כי שעות ספורות קודם לכן הועלתה הכוננות במערכות ההגנה האווירית הסורית לכוננות עליונה בכדי להדוף תקיפות ישראליות באמצעות טילים , היה זה ברור כי רק מטוסי הקרב הרוסים מדגם – Su-35 יכולים למנוע תקיפה ישראלית שכזאת". נאמר בכתבה.

האתר הרוסי טוען עוד  כי זו אינה הפעם הראשונה שהצבא הרוסי הצליח להכשיל תקיפה דומה  כפי שדווח על אירוע קודם בחודש שעבר.

ביום שני הותקפה מפקדה של מיליציה עיראקית בעיר אלבוכמאל הסורית על ידי כלי טיס לא מזוהה.

בעוד שדיווחים מסוימים טענו  כי בתקיפה נהרגו כ- 18 לוחמים , חיזבאללה הכחיש דיווחים אלו והאשים את ארה"ב וישראל בביצוע התקיפה.

לא ארה"ב וגם ישראל לא הגיבו להאשמות אלה.

ראש ממשלת ישראל-נתניהו יוצא השבוע לרוסיה לפגוש את הנשיא פוטין על מנת ליישר את ההדורים כהכנה לאירועים עתידיים.

כתיבת תגובה