ראשי החיזבאללה יותר מרומזים: בתקרית הרחפנים בביירות היה ניסיון חיסול

בדיוק לפני שבוע דיווחו עדי ראייה על התפוצצויות עזות בשכונת הדאחייה-מעוז החיזבאללה בביירות.

לא עבר זמן רב וראשי החיזבאללה האשימו ישירות את ישראל בפגיעה במרכז קשר של הארגון בשכונה באמצעות 2 רחפנים שאת שרידיהם מצאו ברחובות.

ישראל מעולם לא נטלה אחריות.

מאותו ערב ועד היום עלו עוד ועוד גרסאות באשר למטרת הפעלת 2 הרחפנים בלב השכונה.

מאוחר יותר נטען כי הושמד רכיב קריטי-מיקסר לייצור דלק מוצק לטילים – לתעשיית הטילים בעלי דיוק רב שהחיזבאללה הקים בלב השכונה,מה שכמובן הוכחש נמרצות על ידיהם.

תמונה

כבר באותו ערב דיווחו אמצעי תקשורת ערביים כי אחת המשימות של הרחפנים היה להתנקש בחיי בכיר בארגון החיזבאללה שהיה בעבר חבר פרלמנט מטעמם בלבנון.

הטענה על כך הלכה ודעכה ולרגע היה נדמה כי זה היה ניסיון החיזבאללה להסיט את תשומת הלב מהפגיעה בתעשיית הרכבת הטילים שלה.

אלא שהערב, בנאומו של מזכ"ל החיזבאללה – חסן נאסראללה ,לרגל חג העשורא השיעי , הדגיש המנהיג כי : "האוייב לא צריך היום סוכנים או משת"פים כדי להטמין מטענים  כי הוא מסתמך על כלי טייס בלתי מאויישים  וזה פותח את הדלת בפני אפשרות שהוא ינסה לחסל  בלבנון (אישים שלנו) וזה דבר שאנחנו לא יכולים להרשות".

לכאורה רומז נאסראללה כי אחד הרחפנים "הישראלים" תפקידו היה להתנקש בחיי בכיר בארגון ללא ציון השם המפורש.

היום גם התבטא סגן נשיא וועד המנהל בחיזבאללה השייח עלי דאמוש שאמר:"החיזבאללה יגיב לתקיפת ישראל בביירות מה שהתפרש בארגון כניסיון התנקשות במנהיגנו". כאן למעשה מודה בכיר נוסף בחיזבאללה כי ההערכה בדרג העליון של הארגון הוא כי היה ניסיון חיסול של בכיר בארגון ואולי אף בבכיר ביותר.

המומחה לענייני חיזבאללה -יוסי אליעזר מדגיש כי דאמוש נמנה על רשימת הטרוריסטים הגלובאליים והחל מ-2014 מבוקש ע"י ארה"ב.

בהמשך השבוע חשפה ישראל את זהות הדמויות המרכזיות ,הן מאיראן והן מהחיזבאללה,המשתתפים בפרוייקט ייצור הטילים המדוייקים של הארגון אך לא ציינה מילה וחצי מילה אם היה גם ניסיון לסגור חשבון עם טרוריסט בכיר כלשהו.

כתיבת תגובה