ברקע האיומים הגבירה ישראל ההגנה על השגרירויות והגבילה תנועות בכירים

לונדון (רויטרס) – ישראל הגבירה את ההגנות על שגרירויותיה ברחבי העולם והורתה לבכירים שלה להישאר בבתיהם לקראת תגובה אפשרית של חיזבאללה לאירוע ביירות, כך אמר גורם ביטחוני בכיר ביום רביעי.- כך מדווח אתר החדשות הערבי "ראי אליום".

המקור אמר לעיתון "אינדפנדנט בשפה הערבית" – “إندبندنت عربية” כי ממשלת ישראל הורתה לשגרירויות, והקונסוליות ונציגיה ברחבי העולם לנקוט בצעדי זהירות ולהיות ערניים יותר ואם אפשר להישאר בבית בימים הקרובים ולהמעיט בתנועה ובמיוחד במדינות המזרח הקרוב ודרום אמריקה היכן שידוע על פעילות גורמים איראנים או גורמי חיזבאללה  שידוע שהם פועלים לפגוע באינטרסים ישראלים . הגברת צעדי הזהירות והגבלות התנועה באו לאחר שהתקבלו ידיעות מודיעיניות בנושא.

הגורם חשף כי "ישראל ייעצה לבכירים ישראלים להימנע מנסיעות מיותרות, במיוחד ראשי מנגנוני הביטחון לשעבר וקצינים בכירים בדימוס, מחשש לפגיעה בהם או ניסיון התנקשות."

כמו אישר המקור כי הוגברו אמצעי הביטחון סביב שגרירויות ישראל ובתי הכנסת  בתי ספר ומוסדות יהודיים במספר מדינות ברחבי העולם. כמו כן הורתה ישראל לבכיריה להימנע מלבקר בטורקיה ,הנחשבת כבסיס פעילות מרכזית של החמאס נגד ישראל,והיא משמשת גם כמקום מושב של כמה מבכיריה.

המקור הוסיף כי "ישראל מתייחסת ברצינות לאיומי חיזבאללה, אך היא אינה מהססת לעשות את הדרוש כדי לשמור על ביטחונה, וכי הטכנולוגיות המתקדמות של ישראל מאפשרות לה לנקוט צעדים ומבצעים שלא חיזבאללה ואף אחד אחר לא יוכלו להתמודד איתם או לסכלם".

העיתון ציין כי אזהרות ואמצעי זהירות ננקטו לאחר ישיבת שרי הקבינט הביטחוני הישראלי ביום שני, בעוד צה"ל מבצע שורה של פעילויות ותנועות בגבול עם לבנון, כולל הגבלת תנועת כלי רכב אזרחיים באזורים מסוימים בסמוך לגדר הגבול עם לבנון, בנוסף לחיזוק נוכחות כוחות מיוחדים והתעצמות סיור מל"טים וכלי טיס אחרים במרחב האווירי של לבנון, למרות האיום של מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, להפילם.

קודם לכן גילו שני מקורות יודעי דבר ל- "רויטרס" כי החיזבאללה הלבנוני מתכונן לבצע תקיפה נגד ישראל כל  שלא יגרום להתפרצות מלחמה . תקיפת החיזבאללה המתוכננת תבוא בתגובה למה לתקיפה הישראלית בביירות, בשחר יום ראשון האחרון, על ידי שני רחפנים, הראשון התרסק בעקבות תקלה טכנית והשני התפוצץ באוויר.

מקורות ערביים אחרים יודעים לספר כי מקורות יודעי דבר חשפו בפניהם כי היחידה המיוחדת של החיזבאללה המוציאה לפועל פיגועים ברחבי העולם והמכונה : "وحدة الخارجية  – יחידת החוץ" , כבר קבלה הוראות לפגע במטרות ישראליות ברחבי העולם. כמו כן הם ידעו לספר כי הפעילות ההתקפית שלהם מתרכזת כרגע באחת מ-3 המדינות\אזורים :ירדן,מצרים ,הפליפינים ומדינות באמריקה הלטינית.

ישראל כבר אמרה כי אם יפגעו אזרחיה בפיגוע של החיזבאללה היא תגיב חזק לא רק נגד הארגון אלא גם נגד המדינה המארחת,כלומר-לבנון.

 

כתיבת תגובה