מבזקי חדשות ליום 28-8-2019 .

*- אודות " פרוייקט הטילים המדוייקים" של ארגון הטרור סולימאני/נסראאלה .

ישראל במסר לאומות העולם: "למפעל הטילים של חיזבאללה יהיו השלכות חמורות "

05.06.2019

שגריר ממשלת גרמניה בלבנון דורש לאסור פעילות חיזבאללה בשטחיה . "אינכם יכולים לאפשר מימון של ארגון הקורא להשמדת ישראל" וחותר תחת שלטונכם. ישראל רצינית מאוד בכל המתרחש תחת עיינכם ובפרט אלו המפעלים המסוכנים שנבנים על אדמתכם.עלייכם לפעול מייד.

תאריך 05.02.2019

הרוסים העבירו מסר לממשלה בביירות שאין להקל ראש בהחלטת האו”ם 1701 שהתקבלה בסיום מלחמת לבנון השנייה ב-2006. עוד דווח כי הרוסים אמרו לממשלה כי על הצבא הלבנוני לטפל בהפרת ריבונותם.

תאריך 25.02.2019

שגריר בריטניה בלבנון מפציר בממשלה לעשות ככל שניתן להורדת רף המתיחות עם ישראל אודות מפעל הטילים באזורים מאוכלסים.

בריטניה מכריזה כי הארגון והזרוע הפוליטית של חיזבאאלה ייכללו ברשימת ארגוני הטרור ויוצאו מחוץ לחוק • שר הפנים: "מערערים את המזה"ת".

תאריך 27.02.2019

מר נתניהו נפגש עם פוטין ומעדכן.

פרויקט שיפור דיוק הטילים האירני בלבנון במרכז שיחות פוטין-נתניהו

תאריך 27.09.2018

צה"ל חשף תיעוד של מפעלי הטילים המדויקים בלבנון, בהמשך לנאום ראש הממשלה באו"ם. לדברי נתניהו, הטילים נועדו להגיע לרמת דיוק של 10 מטרים

תאריך 24.01.2019

ישראל במסר ללבנון: לא נהסס לפעול נגד הצטיידות חיזבאללה בטילים מדויקים!

הנשיא ריבלין העביר את ההודעה באמצעות נשיא צרפת עמנואל מקרון, לקראת ביקורו בביירות. באופן חריג הצטרף לפגישה מפקד חיל האוויר, ופירט בפני מקרון את השינויים בהיערכות חיזבאללה.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נפגש עם נשיא צרפת עמנואל מקרון בארמון האליזה. ריבלין אמר למקרון, שצפוי לצאת בקרוב לביקור בלבנון: "אם יהיה איום מלבנון על ישראל – לא נהסס לסכלו בדרך".

תאריך 1.04.2019

פומפאו מסר לחרירי מסר חריף, ואמר כי "למפעל הטילים עלולות להיות השלכות על ביטחון לבנון".

תאריך 20.04.2019

ממשלת צרפת מזהירה את ממשלת לבנון כי ישראל תתקוף את מפעל הטילים המדויקים של חיזבאללה.
לאחר שהבינו כי הכוונות האמריקאיות בעניין רציניות ביותר"

תאריך 02.06.2019

האמריקנים הציגו מידע לנשיא חרירי, לרה"מ וליו"ר הפרלמנט בלבנון. ארה"ב, הבהירה להם שלא תוכל למנוע מישראל לפעול נגד הטילים.

*- "דרמה" היום (שלישי)בישיבה דחופה שכנסו חבריי האופזיציה בפרלמנט הלבנוני, ראשי מפלגות מודאגים מהעובדה שבטחון אזרחייה הפכו להפקר בידיי ארגון חיזבאללה.

"ראש הממשלה סעד חרירי עומד בפני מבחן אמיתי, והדגישו כי "אם החלטות לאומיות בדבר השלום והמלחמה תישארנה בידיו של חיזבאללה, כדאי להכין את לבנון למלחמה. אנו דוחים את מדיניות האדמה החרוכה."

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

*- לראשונה – צה״ל פתח חשבונות דיגיטל ברשתות החברתיות בשפה הפרסית https://bit.ly/2Zhwxcl .

*- הודעת הסיכום של מועצת ההגנה העליונה בלבנון: זכותם של הלבנונים להגן על עצמם נגד כל התקפה;הוגשה תלונה נגד ישראל למועצת הביטחון.

*- ראש המל"ל לשעבר האלוף במיל יעקב עמידרור לבני רבינוביץ ב'קול ברמה':* "צריך לקחת ברצינות את האיומים של החיזבאללה והדבר הראשון הוא שהמקלטים יהיו מוכנים, כי מי שיהיה במקלט – מוגן פי 10 ממי שלא".

*- מומחה גרעין נורבגי- תכולת הענן שעלה אחרי הפיצוץ של ה-8 באוגוסט ברוסיה מוכיחה כי מדובר בתוצרי פיצוץ של כור גרעיני. כזכור רוסיה טענה כי מחסן תחמושת התפוצץ.

*- סוכנות הידיעות הטורקית-אלאנאדול- כלי טייס לא מזוהים תקפו עמדות דל משמרות המהפכה האיראנים וצבא סוריה בפרברי העיר אלבוכמאל שבמזרח סוריה לא הרחק ממעבר הגבול -אלקאים עם עירק.
באזור ישנן מחנות בהן חונות שיירות הנשק והלוגיסטיקה האיראניות העושות שימוש בגשר היבשתי הנמתח מטהרן ועד למימי הים התיכון.
ישראל כבר הצהירה כי לא תאפשר מעבר של שיירות כאלו על הציר.

*- איראן מסרה למיליציות העיראקיות – אלחשד אלשעבי מערכות נ"מ כדי שיוכלו להגן על המפקדות שלהם מפני תקיפות של כלי טייס. כאמור בשבועות האחרונים הותקפו מפקדות הארגון ברחבי עיראק מספר פעמים.

תמונה

*- הלוויית המפקד הלוגיסטי של חטיבה 45 מאלחשד אלשעבי העיראקי שחוסל כאשר שיירתו הותקפה מהאוויר ע"י כטב"מ לא מזוהה.

תמונה

*-הנזק שעשה אחד הרחפנים שנפל בתוך שכונת א-דאחייה

 

 

כתיבת תגובה