הותקפה מפקדה של אחמד ג'יבריל על גבול סוריה לבנון

סוכנות הידיעות הלבנונית דיווחה כי שלושה פיצוצים עזים הרעידו את מרכז הבקעה בצפון לבנון עם שחר של יום שני.

הסוכנות אישרה כי הפיצוצים נגרמו כתוצאה מהתקפות אוויר ע"י גורמים לא מזוהים.

אתרי חדשות בלבנון דיווחו כי הפיצוצים היו תוצאה של תקיפות שביצעו מטוסי חיל האוויר הישראלי. ישראל לא הגיבה עד כה להאשמות אלו,כמנהגה בעבר.

עדי ראייה טענו כי התקיפות החלו בשעה 1:10 לפנות בוקר והסתיימו בשעה 1:35 .תושבי העיירה "קוסאיה"  שבצפון לבנון ,הגרים בסמוך לאתר שהותקף טענו שראו הבזקי אור  ואחריו שמעו 3 פיצוצים, ומיד אחר כך שמעו מטח של פגזי נ"מ שגרם לבהלה בעיירה שבאזור הבקעה.

 

בראיון לאתר חדשות לבנוני אמר בכיר באחד האתרים שהותקפו ששמו "אבו מוחמד" כי "מל"טים מסוג MK  תקפו אחת מעמדותיהם עם שלוש רקטות קטנות" וכי לא היו נפגעים בנפש בכל 3 התקיפות אלא רק נזקים ברכוש.
אבו מוחמד אמר כי הם  סגרו את האזור שהופצץ מחשש שנמצאים שם טילים שלא התפוצצו .

ראוי לציין כי לאירגון "מפקדה הכללית בהנהגת אחמד ג'יבריל"  יש מספר מפקדות באזור ג'רד – جرد  הלבנוני הסמוך למרכז אזור הבקאעה , ליד ואדי "אלמעיסרה" – "المعيسرة" שבצפון מזרח לבנון . לטענת משפחות תושבי המקום  התקיפות היו יותר לכיוון אזור אלג'רדיה –  الجردية הידועה גם כמבצר  "בית מעארכ" –  مغارة "بيت معارك".

גורמים בעיתונות  הלבנונית ציינו כי עמדות ה- חזית העממית – PFLP נמצאים באזור כבר מלפני שנת 1982, ככל הנראה התיקפות של היום הגיעו בתגובה לאיום של מזכ"ל החיזבאללה להגיב לכל תוקפנות ישראלית נגד לבנון בנאומו בפני קהל במהלך ציון יום השנה השני לשחרור מורדו ערסאל שבצפון לבנון לא הרחק מגבול סוריה .

המפקדה שהותקפה נמצאת כ-75 ק"מ מגבול ישראל.

מצגת תקיפת מפקדה של הארגון של אחמד ג'יבריל:

 

כתיבת תגובה